Nunta însângerată

F.G. Lorca, regia Andrei Măjeri
Durata: 110 min
Muzica: Katalin Incze
Traducerea: Andrei Măjeri și Adina Lazăr
Data premierei: 25 Februarie 2017
Decor: Irina Chirilă
Costume: Irina Chirilă
Asistent Regie: Adina Lazăr
Coregrafie: Flavia Giurgiu
14022017140808.jpg
27022017095810.jpg
27022017095815.jpg
27022017095818.jpg
27022017095820.jpg
27022017095822.jpg
27022017095825.jpg
27022017095827.jpg
27022017095830.jpg
27022017095833.jpg
27022017095836.jpg
27022017095839.jpg
27022017095843.jpg
27022017095847.jpg
27022017095851.jpg
27022017095856.jpg
27022017095900.jpg
27022017095905.jpg
27022017095909.jpg
27022017095912.jpg
20032017135134.jpg
20032017135141.jpg
20032017135144.jpg
20032017135218.jpg
20032017135227.jpg
20032017135232.jpg
20032017135240.jpg
20032017135302.jpg
20032017135311.jpg
20032017135317.jpg
20032017135326.jpg

DISTRIBUȚIA:

Mirela Cioabă (Mama logodnicului), Raluca Păun (Logodnica), Alex Calangiu (Leonardo), Claudiu Mihail (Logodnicul), Adrian Andone (Tatăl logodnicei), Romaniţa Ionescu (Soția lui Leonardo), Gabriela Baciu (Soacra lui Leonardo), Anca Dinu (Vecina), Monica Ardeleanu (Moartea), Ştefan Cepoi (Luna), Corina Druc (Servitoare 1), Costinela Ungureanu (Servitoare 2), Haricleea Nicolau (Servitoare 3), Dragoş Măceşanu (Tăietor 1), Cosmin Rădescu (Tăietor 2), Cătălin Miculeasa (Tăietor 3), 

DESPRE:

 

„Game. Set. Match. Într-o lume guvernată de spectre ale unor iubiri stinse, „Focul aprinde focul! O flacără mică ucide două spice”, tot câmpul îl mistuie. Spectacolul Nunta însângerată mizează în permanență pe caractere puternice, luând publicul ca martor al unei comunități în care onoarea este centrul canonului și în care „civilizația spectacolului” devine un catalizator pentru pasiuni și lupte. „Omul cât trăiește luptă” ne transmite Federico García Lorca prin vocea Mamei Logodnicului. Peisajul andaluz tragic este resemantizat și esențializat, devenind un teren de tenis, care universalizează povestea, ajutând la creionarea unei mitologii proprii. Trecutul vine să muște din ceafa prezentului. Elementele onirice sunt mixate în permanență cu povestea de iubire. Căldura și soarele țin piept intrigii până când luna și frigul ajung să domine cosmosul acestei nunți. Vă propunem un spectacol-competiție, unde momentele de umor și cele dramatice se succed cu virtuozitatea unor lovituri de rachetă. Vă invităm să fiți parte din alaiul de nuntă, și să arbitrați din tribunele acestui teren loviturile iubirii.” (Andrei Măjeri)
 
 
Poet, prozator și dramaturg , Federico García Lorca (1898-1936) este unul dintre cei mai populari scriitori spanioli din secolul XX. Abordând probleme esențiale ale existenței, teatrul lui Lorca este emblematic pentru teatrul poetic de expresie castiliană, dezvoltându-se în jurul unor simboluri principale - sângele, cuțitul, trandafirul – plasat în spații mitice sau în spațiul realismului transcendentalizat. Una dintre celebrele piese ale dramaturgiei universale, Bodas de sangre (1933) este lucrarea care marchează momentul de plenitudine al dramaturgului Federico García Lorca. Nunta însângerată este o poveste de iubire imposibilă, reeditând la sute de ani distanţă istoria neîmplinitei iubiri din Romeo și Julieta. Regizorul Andrei Măjeri creează un spectacol vibrant, dominat de patimașa lume andaluză, cu songuri gitane și ritmuri de flamenco, în acordurile Chavelei Vargas și ale Lolei Flores. Conflictul este alimentat de trecutul zbuciumat al familiilor, dar mai ales de prezenţa covârşitoare a destinului. Devine emblematică tema universală a iubirii, drept fir călăuzitor al spectacolului, dar pregnante sunt şi teme precum trecerea timpului, ritualurile vieţii, alegerea și soarta. O tânără femeie, doi bărbaţi care o iubesc şi un destin mai puternic decât orânduielile societăţii. Patima iubirii desfiinţează barierele morale şi sociale, pârjolind viaţa lor. (Haricleea Nicolau)
 
 
Ilustrația muzicală: Andrei MĂJERI
Orchestrația și pregătirea muzicală: Katalin G. INCZE
 
Regia tehnică: Cristian PETEC
Light design : Dodu ISPAS
Makeup design: Minela POPA
Maestru de Sunet: Valentin PÎRLOGEA
Foto credit: Florin CHIREA, Albert DOBRIN, Kleiner COSMIN, Bogdan DĂNESCU
 
Cronici:
Fără a ignora rădăcinile tradiţional-populare şi romantice ale piesei, sau filonul liric dezvăluit în textul original prin cântece şi personaje simbolice, spectacolul craiovean surprinde printr-o remarcabilă modernitate de timbru şi de semnificaţii conferite acestei scurte şi tragice istorii a unei nunţi ratate şi, totodată, a unei neîmplinite iubiri, ce îşi reclamă peste timp adevărul şi sfidează convenţiile sociale, punându-şi o amprentă devastatoare pe destinul tuturor personajelor (...)
Marea surpriză a spectacolului, faţă de montă-rile văzute cu acest text, îmi pare că se află chiar în distribuţie, unde rolul Logodnicei a fost încredinţat unei actriţe corpolente, Raluca Păun, fapt menit poate să contrapuncteze şi el imaginea tradiţională a tinerei şi atrăgătoarei mirese care declaşează patima şi moartea iubiţilor ei, lucru ce presupune şi el o percepţie mai adâncă şi subtilă conferită de regizor piesei şi intrigii sale. În acest context, putem descifra un interesant şi incitant echilibru între ecoul elementelor din teatrul antic, legate de soartă şi destin, de presentimentul morţii, sau de prezenţa personajului colectiv (cor, grupuri), pe de o parte, iar pe de altă parte, însemnele viziunii moderne asupra conflictului, a integrării filonului muzical-coregrafic în discursul scenic, a construcţiei psihologice a personajelor şi a unor relaţii legate de corporalitate şi expresivitate. Unele dintre aceste aspecte poate nu sunt străine de preocupările actuale ale regizorului-doctorand pe teme ca „teatralitatea grupurilor segregate” sau „anatomia colectivităţii şi psihologia corpului uman” (...)
Meritele privind prospeţimea şi viabilitatea montării, odată cu rafinamentul construcţiei teatral-muzical-coregrafice realizată de un director de scenă cu vădită pricepere muzicală, ţin în bună măsură şi de orchestrarea dialogului între generaţiile de interpreţi, de la cei cu o bogată experienţă profesională, ca Mirela Cioabă (Mama), Gabriele Baciu (Soacra), Anca Dinu (Vecina) şi Adrian Andone (Tatăl Logodnicei), până la cei puţin mai tineri, dar foarte talentaţi, în frunte cu excelentele actriţe Raluca Păun (Logodnica) şi Romaniţa Ionescu (nevasta lui Leonardo) urmaţi de Alex Calangiu (Leonardo), tandemul Monica Ardeleanu (Moartea) şi Ștefan Cepoi (Luna), trioul Dragoş Măceşanu, Cosmin Rădescu şi Cătălin Miculeasa (Tăietorii) sau Corina Druc, Costinela Ungureanu şi Haricleea Nicolau (Servitoarele).
Cele câteva „căderi de tensiune” în relaţia dintre filonul acţiunii şi fragmentele muzical-coregrafice, dar mai ales unele lungimi neproductive observate fie în desfăşurarea dialogului, fie în evoluţia celor două grupuri (Tăietorii şi Servitoarele) reprezintă în opinia noastră obstacolele nedorite, dar rectificabile în calea performanţei acestui spectacol românesc, andaluz şi totodată universal, a cărui dominantă o constituie tinereţea lui de spirit şi duelul ambiţios al regizorului cu textul celebrului poet-dramaturg.
Ion Parhon, „Semne de primăvară în Bănie”, Scrisul românesc, nr. 2/2017
 
 
„Nunta însângerată imaginată de Andrei Măjeri încapsulează universul iconic al lui Federico Garcia Lorca, poet, autor dramatic, regizor și este atât un exercițiu de admirație cât și de metateatralitate. (...) Montarea lui Andrei Măjeri folosește o structură a confruntărilor, a taberelor în opoziție, dar amplifică efectul prin performance-urile muzicale. (...) Ritmul stărilor tensionate își menține intensitatea până la final, în scena pereche a blestemului, moartea simbolică, retragerea Mamei e susținută de lamento-ul tragic „En un rincon del alma”, Mirela Cioabă într-un rol memorabil. (...)
Lorca, inspirat și condiționat de contextul teatral al epocii sale e creatorul unor personaje feminine exemplare și pe această linie Nunta lui Andrei Măjeri oferă performanțe feminine de excepție (Mirela Cioabă, Monica Ardeleanu, Raluca Păun și Romanița Ionescu).
Nunta însângerată e rezultatul unei lecturi detaliate, o despicare a codului teatral al lui Federico Garcia Lorca într-o viziune ce recompune dinamic și personal teatrul ca artă senzorială, cu   jocuri cromatice și sonorități impetuoase, infuzii de mitologie și cultură populară spaniolă fără să altereze nucleul dramatic al fantasmelor erosului neîmplinit. 
Daniela Firescu – Romanță spaniolă: la muerte, la luna și fantasmele erosului, „Ramuri”, nr. 3 / 2017
 
 
„Andrei Măjeri refuză să aibă un stil” declara despre sine tȃnărul regizor într-un interviu din 2015. Dar eu, văzȃnd imagini din spectacolul Moarte şi reîncarnare într-un cowboy, pus pe scena Naţionalului clujean anul trecut, aşteptam să văd, acum, la Nunta însȃngerată, culorile. Pentru că el mizează pe o paletă cromatică alcătuită din culori pure, bine delimitate, nu puţine şi bine armonizate (…) Această recombinare de forme elementare în culori simple m-a determinat să aleg un titlu cu trimitere la faimoasele piese de joc, aparent un apanaj al vȃrstelor fragede şi al acestui timp. (…) Andrei Măjeri reconstruieşte piesa lui Federico Garcia Lorca. O face precum fascinantele construcţii arhitecturale din Lego, universală şi perenă, cu accente şi tuşe locale. (…) Ajungȃnd la distribuţie, Andrei Măjeri are darul de a găsi un echilibru şi în implicarea scenică a tuturor celor din spectacol. Fiecare actor are parte de vizibilitate şi fiecăruia i se simte importanţa în ansamblu. (…) Spectacolul surprinde, oscilează ori contrariază pe alocuri. Dar se înscrie în sfera teatrului pentru un public larg căruia i se oferă un titlu de referinţă într-o versiune modernă, cu acces pe mai multe paliere. 
Marius Dobrin - Hyper-LEGO, revista SpectActor – nr. 1/2017
 
 
„Măjeri foloseşte clişeele de interpretare a piesei, ducîndu-le în extrem, spre caricaturizare, dar le intersectează cu deconstrucţia şi reamplasarea textului într-un simbolism contemporan. De exemplu, personajele abstracte ale lui Lorca, Moartea şi Luna, sînt reprezentate prin prototipuri/stereotipuri figurative spaniole: cîntăreaţa/dansatoarea de flamenco şi toreadorul, ambii creionaţi în tuşe groase (excelente prestaţii, actoriceşti şi muzicale, au Monica Ardeleanu şi Ştefan Cepoi). (...) Andrei Măjeri lucrează concomitent în sensul şi împotriva clişeelor de interpretare (precum deconstrucţia mecanică a simbolurilor) Şi distribuirea Ralucăi Păun în rolul Logodnicei denotă intenţia regizorului de a nega stereotipurile generate de text. Actriţă plină de forţă şi nuanţe, cu un mare talent comic, Raluca Păun are o siluetă rubensiană care contrazice tiparul de senzualitate şi frumuseţe din reprezentările personajului. Logodnicul (Claudiu Mihail) iese şi el din modelul omului bun, fiind mai degrabă băiatul mamei, alintat şi cam stupid. Cel care rămîne în sfera desenului original este Leonardo (Alex Calangiu), un foarte bun „băiat rău“, impulsiv şi macho. Soţia sa (Romaniţa Ionescu), o figură ştearsă în text, capătă consistenţă în spectacol şi este transformată într-o femeie care presimte tragedia, ceea ce îi dă o stare de febrilitate.
Nunta însîngerată este un spectacol viu, savuros, plin de cîntece (prelucrări după Chavela Vargas şi Lola Flores, riguros lucrate de Katalin In­cze) şi mişcare (Flavia Giurgiu face o coregrafie amuzantă, în sensul persiflării patetismului), cu o interferenţă bine argumentată între originalul romantic şi deconstrucţia ironică. Andrei Măjeri a imaginat inteligent nu doar o formulă actuală pentru un text clasic, ci şi procesul de declişeizare a interpretării acestuia.” 
(Oana Stoica – Toreadorul la fileuDilema veche, nr. 682, 16-22 martie 2017 
 
   „Andrei Majeri operează o oarecare translaţie temporală (de aici ideea scenografică a Irinei Chirilă de a transfera majoritatea acţiunilor pe un teren de tenis), restrânge ponderea referinţelor poetico-folclorice, propunând în schimb măsuri de substituţie. Preponderente fiind în acest sens excelenta, cuceritoarea ilustraţie muzicală (auzim vocea Lolei Flores, auzim vocea Chavelei Vargas), dar şi momentele coregrafice, imaginate de Flavia Giurgiu. (...)
Spectacolul urmăreşte ravagiile fatalităţii, ale legilor şi stratificărilor sociale, ale moralei bazată pe răzbunare, tot atâtea reguli rămase neînvinse de avansarea în post-modernitate. Mai presus de toate, însă, contează sângele ce clocoteşte. Şi care îşi ia tainul în nebunia devastatoare a pasiunilor reînviate dintre Logodnică (Raluca Păun) şi Leonardo (Alex Calangiu), dar şi a onoarei răzbunate cu preţul vieţii de Logodnic (Claudiu Mihail). (...) Spectacolul lui Andrei Măjeri se situează voit sub zodia impurităţii. O impuritate puternic, însă totodată şi înşelător subliniată cu linii groase. Linii ce te păcălesc la o primă privire fiindcă li se cere să funcţioneze ca tot atâtea semne că regizorul şi-a propus să scoată piesa lui Federico Garcia Lorca de sub auspiciile prea categorice ale realismului, fie el şi cu tentă poetică, şi ale tragediei. Andrei Măjeri merge însă şi mai departe şi îşi propune să exploreze mai în profunzime resorturile tragediei.” 
(Mircea Morariu – Premiere la Craiova, Oradea și București / 9 martie 2017 /
 
 
„O logodnică supraponderală contrazice clişeul dorinţei devoratoare încarnate de frumuseţea clasică şi e o declarată intenţie de deconstrucţie a stereotipurilor reprezentării textelor clasice. Clasică e şi piesa lui Federico García Lorca, Nunta însîngerată (scrisă în 1931), povestea tragică a pasiunii neîmblînzite şi a onoarei spălate cu sînge. Cu spectacolul de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova, tânărul regizor Andrei Măjeri îşi autoimpune o temă dificilă, ieşirea din tiparul lirismului patetic şi resemantizarea simbolurilor în dramaturgia acestui clasic spaniol al secolului al XX-lea. (...) Scenografia şi costumele Irinei Chirilă plasează acţiunea pe terenul de tenis al familiei înstărite a Logodnicei, un paradis artificial, plasat în deşertul uscăciunii sufleteşti, al iubirii înă­buşite. Strictul conformism la morala burgheză e sugerat în costumele personajelor de elemente din moda anilor 1950. Folosirea fileului ca element separator între grupurile de personaje comentează cu umor reţinut pactul social al căsătoriei: negocierea alianței se face în plimbarea părinţilor logodnicilor la fileu, confruntarea mirilor are loc în jocul de tenis al replicilor schimbate peste fileu. Logodnicul (Claudiu Mihail), stîngaci şi nesigur, e un convingător anticuceritor, dominat de Logodnica capricioasă (excelentă Raluca Păun distribuită în contre-emploi). Patosul cuvintelor dintre ei e constant negat de gesturile reţinute ale celor doi logodnici, dar şi de dependenţa afişată a fiului răsfăţat faţă de mama autoritară (Mirela Cioabă). (...) Peste patosul andaluz al Nunţii însîngerate, surdina resemantizării contemporane a viziunii lui Andrei Măjeri naşte un spectacol la jumătate de drum între tragedie şi muzical, rezonant cu dubla tensiune dramaturgică a operei lui Lorca: travaliul asupra limbii culte, altoit pe exaltarea lucidă a motivelor regionale.” 
(Contra clișeelor - Oana Cristea Grigorescu / Observator cultural, 7 apr. 2017

 

 
 

Noutați

  • THEATER NETWORKING TALENTS - PROGRAM ...
    THEATER NETWORKING TALENTS Craiova / 2017 International Young Theatre Director Showcase prima ediție (28 iun.- 1 iul. 2017)   Marți, 27 iunie 2017 · ora 12:00 - conferință de presă · ora 19:00 / T.N.C. - Sala Ion D.Sîrbu „Profu de religie”, de Mihaela Michailov, regia Bobi Pricop– Teatrul Naţional “Marin Sorescu” (*în cadrul programului OpenLab3) ...
  • !! OPEN-CALL TNT Craiova 2017 !! ...
    Festivalul THEATER NETWORKING TALENTS Craiova / 2017 invită tinerii din lumea teatrului la cel mai mare eveniment de gen cu expunere internațională din România, dedicat lor. Festivalul pentru tineri regizori pune la dispoziție 30 de burse de participare (cazare și masă în perioada 27 iunie – 2 iulie) pentru studenții la regie, actorie, scenografie, teatrologie din Romania. Însc ...
  • THEATER NETWORKING TALENTS ...
    Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori prima ediție (Craiova, 28 iun.-1 iul. 2017)     Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova lansează prima ediție a Festivalului  Internațional al Tinerilor Regizori THEATER NETWORKING TALENTS, între 28 iunie - 1 iulie 2017. Alături de Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova, organizatori ai acestui festival su ...
  • Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori ...
    THEATER NETWORKING TALENTS INTERNATIONAL YOUNG THEATRE DIRECTOR SHOWCASE Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori prima ediție (Craiova, 28 iun.-1 iul. 2017)     Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova în parteneriat cu Departamentul de Arte al Universității din Craiova lansează deschiderea înscrierilor pentru prima ediție a Festivalului  Internațio ...
  • Teatrul Național „Marin Sorescu” Crai ...
     Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova anunță rezultatele concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ediția a VII-a, 2016. La această ediție au participat unsprezece proiecte. Juriul constituit din experți și profesioniști ai TNC a propus în faza finală trei proiecte cu șanse reale de a fi puse în scenă:„Monstrul Nisipurilor” de Csaba Székely, ...
  • ATELIER DE STORYTELLING ÎN CADRUL PROIECTULU ...
    ATELIER DE STORYTELLING ÎN CADRUL PROIECTULUI SMARTELIER       Tot mai puțin timp liber, dependența de gadget-uri și internet determină mulți părinți să rateze din bucuria de a construi povești împreună cu copilul sau copiii. Primim povești gata imaginate de cineva, e rapid și nu necesită un efort prea mare, nici din partea copilului, nici din partea părintelui. Atel ...
  • Concursul de proiecte pentru tineri regizori și s ...
    Dezbaterile privind câștigătorul CONCURSULUI DE PROIECTE pentru TINERI REGIZORI și SCENOGRAFI ROMÂNI, lansat de Teatrul Național „Marin Sorescu”, ediția a VII-a, 2017, au ajus în faza finală. Din motive care țin de definitivarea bugetului instituției, ne vedem nevoiți să amânăm anunțarea proiectului câștigător. ...
  • Proiectul P3M5 ...
      Proiectul Plurality of Privacy in Five-Minute Plays (P3M5) (Pluralitatea Intimității în Piese de Cinci Minute) este un proiect teatral transatlantic despre importanța intimității. 15 teatre (zece din UE și cinci din SUA) colaborează cu Institutul Goethe din Washington pentru a explora întrebarea centrală ”Ce înseamnă pentru voi viața privată în era digitală?” Teatrele au ...
  • Concursul „Cea mai buna piesa romaneasca a a ...
    Uniunea Teatrala din Romania – UNITER anunta ca editia 2016 a Concursului de dramaturgie „Cea mai buna piesa romaneasca a anului” primeste piese de teatru pentru inscrierea in competitie pana la data de 30 ianuarie 2017 (data postei).   Autorii vor trimite piesele prin posta sau prin depunere individuala la Secretariatul UNITER in format electronic (salvate pe un CD, nu prin e-mail ...
  • Cealaltă Țară ...
    CEALALTĂ ȚARĂ este o adaptare după trei romane de Herta Müller: Călătorie într-un picior şi Omul este un mare fazan pe lume, Încă de pe atunci vulpea era vânătorul. Regie şi scenariu dramatic: Alexandru Istudor Scenografie: Francesca Cioanca Cu Romanița Ionescu, Adrian Andone, Ștefan Cepoi, Gabriela Baciu, Marian Politic, Corina Druc, Vlad Udrescu, Raluca Păun. Cealaltă ...
  • SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional ...
    SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional Atelier de tehnica și arta vorbirii și bune maniere aplicate   Personalitatea şi identitatea noastră în faţa celorlalți, în viaţa de zi cu zi, se definesc după două elemente esenţiale: imaginea vizuală şi limbajul, exprimarea. Prima impresie pe care o faci are un impact major asupra imaginii pe care și-o conturează ceilalți d ...
  • CONCURSUL De PROIECTE Pentru TINERI REGIZORI Și S ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ajuns la cea de-a VII-a ediție, 2017. Proiectele câștigătoare ale edițiilor anterioare au fost: 1. „Conu’ Leonida față cu reacțiunea” de I.L.Caragiale, regia Diana Dragoș, scenografia Adriana Dinulescu; 2. proiectul „Photoshop”, text și regie Catinca Drăgănesc ...
  • SMARTELIER Teatreliere pentru copii, adolescenți, ...
    Perioada de înscriere la Atelierele de teatru SMARTELIER s-a încheiat. Mulţumim tuturor celor care au răspuns afirmativ invitaţiei noastre şi îi anunțăm că, începând cu data de 22 octombrie, vor fi alături de profesorii noştri la cursuri. Programul complet al grupelor, orele și locul de desfășurare a atelierelor vor fi comunicate fiecărei persoane telefonic, dar și pe site  ...
  • SMARTELIER / TEATRELIERE ...
    SMARTELIER Teatreliere pentru copii, tineri, adolescenţi şi pasionaţi   Pentru toţi iubitorii de teatru, pentru copii, părinţi şi nu numai, am conceput  … teatrelierele !   Ce sunt teatrelierele? Ateliere de teatru care îți stimulează creativitatea, exersează imaginaţia şi spontaneitatea, dezvoltă spiritul critic, încrederea şi lucrul în echipă. Participan ...
  • Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 20 ...
    Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 2016   Bobi Pricop a luat Premiul pentru Cea mai bună regie la Festivalul Internațional de Teatru de la Oradea, 2016, pentru regia spectacolelor „O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții”, după un roman de Mark Haddon, de la Teatrul Național „I.L. Caragiale”, București și „Iluzii”, de Ivan Vîrîpaev, de la Tea ...
  • Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa ...
    Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa franceză la Festivalul Villerville 2016   Ne bucurăm să facem cunoscut demersul artistic recent al actriței Gina Călinoiu, de la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova – participarea excepțională la Festivalul Villerville, Franța (2-4 sept. 2016), cu spectacolul Mâine totul se va sfârși (I), inspirat din romanul Jucătorul ...
  • SpectActor nr 1 (31) Mai - August 2016 ...
    A apărut numarul 1 (31) al revistei SpectActor. Va invităm să îl deschideţi accesându-l aici. Lectură plăcută! ...
  • NEWSLETTER ...
    Am creat secțiunea NEWSLETTER! Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți despre evenimentele și spectacolele Teatrului Național din Craiova abonați-vă la newsletter-ul nostru și veți primi direct în e-mail tot ce aveți nevoie să știți despre cele mai importante evenimente de pe scena culturală a Craiovei.   Ce trebuie să faceți: 1. Scroll down pe pagina principal ...
  • Regulament organizare spaţiul IA TE UITĂ! ...
    Regulament de organizare și selecție de proiecte și evenimente culturale pentru tineri artiști în spațiul TNCMS “Ia te uită” 1.    Dispoziţii generale Prezentul regulament stabileşte principiile şi procedurile de organizare ale evenimentelor culturale ce urmează a se desfășura în spațiul “Ia te uită!” Spațiul face parte dintr-o instituţie publică de cultură ...
  • Teatrul Național ”Marin Sorescu” Crai ...
      Ce este Inter Gate Europe? Inter Gate Europe este scoala marketingului si a comunicarii cu oamenii. Colegii nostri invata nu doar tehnici perfecte de negociere, ci au capacitatea de a lua cele mai bune decizii in orice situatie intalnita. Credem in faptul ca titlurile si pozitiile nu spun multe despre calitatile de lider a unei persoane si liderii sunt caracterizati mai degraba de catre val ...