Comedia erorilor

W. Shakespeare, regia Edward Hall
Durata: 140 min
Scenografia: Michael Pavelka
Costume: Michael Pavelka
18042014104502.jpg


DESPRE:

Compania "Propeller" - Canterbury, Marea Britanie

                                                            
Comedia Erorilor


Autor: William Shakespeare
Durata: 2 ore 20 minute (un interval de 20 minute)

 

CREATORII:
Regie: Edward Hall
Design scenografie şi costume: Michael Pavelka   
Design lumini: Ben Ormerod
Design muzică: Propeller
Sunet: David Gregory
Editor text: Edward Hall and Roger Warren
Regizor adjunct: Dugald Bruce-Lockhart

 

DISTRIBUŢIE:
DUCELE Efesului - Dominic Gerrard
EGEON, neguţător din Siracusa - Chris Myles
ANTIFOL din Siracusa } fii săi gemeni - Dan Wheeler
ANTIFOL din Efes        }                        - Joseph Chance
DROMIO din Siracusa  } servitorii lor gemeni - Will Featherstone
DROMIO din Efes         }                                     - Matthew McPherson
ADRIANA, nevasta lui Antifol din Efes - James Tucker
LUCIANA, sora ei - Arthur Wilson
BALTAZAR, neguţător- Lewis Hart
ANGELO, aurar - David Acton
Vocea lui NELL, servitoare - Alasdair Craig
OFIŢER - Richard Pepper
CURTEZAN - Matthew Pearson
PINCH, scamator - Darrell Brockis
EMILIA, Doamna Stareţă - Alasdair Craig

 

 

CV ARTISTIC REGIZOR

Edward Hall este director artistic al Propeller Theatre Company şi Hampstead Theatre; el este de asemenea Asociat al National Theatre, al The Old Vic şi al Watermill Theatre. Munca sa în teatru include spectacole precum: Chariots Of Fire, No Naughty Bits, Loyalty, Enlightenment (Hampstead Theatre); Îmblânzirea scorpiei, A Douăsprezecea noapte, Richard III, Comedia Erorilor, Neguţătorul din Veneţia, Visul unei nopţi de vară (Propeller, UK şi turneu internaţional), Two Men of  Florence cu Edward Herrmann (Huntington Theatre, Boston), The Deep Blue Sea cu Greta Scaatchi (Vaudeville Theatre), For Services Rendered (Watermill Theatre Newbury), Îmblânzirea scorpiei şi A douăsprezecea noapte (Propeller, RSC, Old Vic şi turneul mondial – nominalizare la Premiul Drama Desk Award în New York), Dick Whittington de Mark Ravenhill (Barbican), Once In A Lifetime cu David Suchet (National Theatre), Un tramvai numit dorinţă cu Natasha Richardson şi John C. Reilly (Roundabout Theatre, New York), Edmond cu Kenneth Branagh (National Theatre), Visul unei nopţi de vară (Propeller, Comedy Theatre; Watermill Theatre Newbury), Macbeth cu Sean Bean şi Samantha Bond (Albery Theatre), The Constant Wife (Apollo), Iulius Cezar (RSC), Tantalus (Denver Centre şi turneul UK), Henry V (RSC), Sacred Heart (Royal Court Theatre Upstairs), Doi tineri din Verona Verona (RSC), Comedia erorilor şi Henry V (Propeller, Watermill Theatre, Newbury; Pleasance Theatre London; RSC - The Other Place, Stratford şi turneul mondial), Othello (Propeller, Watermill Theatre Newbury şi Tokyo Globe), Richard III (Tokyo Globe), Cain (Minerva Studio, Chichester).
Televiziune: Downton Abbey, Restless de William Boyd, Strike Back, Spooks, (titlu USA MI5), Kingdom, Trial and Retribution XI, Miss Marple – Sleeping Murder cu Geraldine McEwan în rol principal, Cutting Edge: Safari Strife, şi Richard III (NHK in Japan).

 

TĂIETURI PRESĂ
„Stilul producţiei are antecedente în vodevil, pantomimă, filmele mute, şi chiar desenele animate Tom and Jerry. Acţiunea comică este invariabil acompaniată de efecte sonore muzicale, aşa că atunci când cei doi Dromio sunt bătuţi regulat de stăpânii lor (şi amantele acestora), loviturile îşi ratează cu siguranţă ţinta (fente de scenă), iar efectele sonore fac violenţa prudentă şi distractivă. Efectele sonore sunt ataşate şi de cuvinte şi obiecte inanimate. Fiecare menţiune a lanţului (colier) crucial ce domină ultima parte a poveştii este acompaniată de un „clinc”; un mic „scârţ” acompaniază cizmele de piele ale Ofiţerului.”
Velda Harris, British Theatre Guide
„Această Comedie transportată în decor sud-american este una din cele mai amuzante şi farsoare pe care le-am văzut. Este jucată cu vervă, cu vigoare de buf – şi ocazionala petardă aprinsă înfiptă în dos. Unele tuşee, precum cel din urmă, merg prea departe, dar deşi se apropie periculos de auto-indulgenţă, spectacolul este atât de precis controlat încât e ca şi cum ai privi un mecanism de ceas derulându-se. Confuziile create de acest coşmar cu tente strălucitoare sunt hilare până la cruzime.”
Lyn Gardner, The Guardian
„Comedia Erorilor este transpusă într-un stat modern din America Latină, unde capul guvernului poartă pistol iar populaţia locală iroseşte lungi după-amiezi cântând muzică şi având relaţii ilicite. Actoria are multă ardoare şi un şir neîntrerupt de idei creţe. În special decizia de a transforma personajul obositor al doctorului Finch într-un vindecător este inspirată, în timp ce ieşirea sa finală trebuie văzută pentru a fi negată.”
Charles Spencer, The Telegraph

 

 

SCURT SINOPSIS
Comedia Erorilor este tehnic o farsă; dar unul din cele mai interesante aspecte ale farsei este cât de dureroasă poate fi uneori, şi cât de des publicul este invitat să râdă de nenorocirile altora, precum de bătăile repetate pe care le primesc cei doi Dromio, sau precum sentimentul de trădare maritală al Adrianei. Încă o dată, Shakespeare reuşeşte dublu: scena în care Adriana îşi varsă resentimentele asupra unui Antifol greşit este un exemplu perfect de comedie a confundării, a greşelii, dar în acelaşi timp simţim empatie faţă de nefericirea ei.
La fel se întâmplă şi cu perspectiva piesei asupra banilor. Precum originalul ei plautian, Comedia Erorilor are loc într-o societate mercantilă, simbolizată de recuzită teatrală: punga cu aur a lui Antifol, şi mai ales lanţul de aur ce îi induce pe atâţia în eroare în ultima jumătate a piesei. Cu toate acestea, tema banilor ar putea indica şi drumul pe care Shakespeare l-a făcut de modelul oarecum inuman dat de Plaut, mai ales în scena finală a fiecărei piese. În Menaechmi, echivalentul lui Antifol din Efes îşi oferă soţia la vânzare; Comedia se încheie cu reconcilierea şi căldura unei reuniuni multiple de familie.

 

SCURTĂ ISTORIE A TEATRULUI/COMPANIEI

Propeller este o companie Shakespeare compusă numai din bărbaţi, ce combină o abordare riguroasă a textului cu o estetică fizică modernă. Ea caută cât mai multe căi posibile pentru a informa viaţa fizică a spectacolului cu poezia textului, şi oferă cât mai mult control posibil actorilor în dezvoltarea poveştii. Compania este aşa cum ar trebui să fie toate companiile: definită de oamenii din ea, şi nu deţinută de un singur individ. Pe parcursul ultimilor 17 ani, Propeller a jucat Shakespeare în peste 22 de ţări, în faţa a mii de oameni. Compania este la fel de populară în continuare, jucând spectacole din Girona la Marsilia, din Istanbul la Neuss, la Craiova, şi tot mai departe…


Noutați

  • Rezultate interviu - post secretar artistic ...
    Document informații ...
  • Rezultate proba scrisă - post secretar artistic ...
    Document informații ...
  • Recital Emil Boroghină - „Ovidiu Tristele ...
    Bilete online: https://ebilet.tncms.ro/ebilet/Spectacol/Edit/104  și la Agenția teatrală T: 0251413677   Recital Emil Boroghină - „Ovidiu Tristele și Ponticele” Regia Alina Hiristea Emil Boroghină i-a făcut o onoare publicului de la Chișinău prezentând în premieră, pe 22 martie, ”Tristele și Ponticele” lui Ovidiu. Scrise cu mai bine de 2000 de ani în urmă, ver ...
  • Rezultate selecție dosare pentru ocuparea postulu ...
    Document informații ...
  • Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori ...
    THEATER NETWORKING TALENTS INTERNATIONAL YOUNG THEATRE DIRECTOR SHOWCASE Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori prima ediție (Craiova, 28 iun.-1 iul. 2017)     Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova în parteneriat cu Departamentul de Arte al Universității din Craiova lansează deschiderea înscrierilor pentru prima ediție a Festivalului  Internațio ...
  • Anunț Concurs - post Secretar Artistic ...
    Informații Publice - Document informații ...
  • Teatrul Național „Marin Sorescu” Crai ...
     Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova anunță rezultatele concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ediția a VII-a, 2016. La această ediție au participat unsprezece proiecte. Juriul constituit din experți și profesioniști ai TNC a propus în faza finală trei proiecte cu șanse reale de a fi puse în scenă:„Monstrul Nisipurilor” de Csaba Székely, ...
  • ATELIER DE STORYTELLING ÎN CADRUL PROIECTULU ...
    ATELIER DE STORYTELLING ÎN CADRUL PROIECTULUI SMARTELIER       Tot mai puțin timp liber, dependența de gadget-uri și internet determină mulți părinți să rateze din bucuria de a construi povești împreună cu copilul sau copiii. Primim povești gata imaginate de cineva, e rapid și nu necesită un efort prea mare, nici din partea copilului, nici din partea părintelui. Atel ...
  • Concursul de proiecte pentru tineri regizori și s ...
    Dezbaterile privind câștigătorul CONCURSULUI DE PROIECTE pentru TINERI REGIZORI și SCENOGRAFI ROMÂNI, lansat de Teatrul Național „Marin Sorescu”, ediția a VII-a, 2017, au ajus în faza finală. Din motive care țin de definitivarea bugetului instituției, ne vedem nevoiți să amânăm anunțarea proiectului câștigător. ...
  • Proiectul P3M5 ...
      Proiectul Plurality of Privacy in Five-Minute Plays (P3M5) (Pluralitatea Intimității în Piese de Cinci Minute) este un proiect teatral transatlantic despre importanța intimității. 15 teatre (zece din UE și cinci din SUA) colaborează cu Institutul Goethe din Washington pentru a explora întrebarea centrală ”Ce înseamnă pentru voi viața privată în era digitală?” Teatrele au ...
  • Concursul „Cea mai buna piesa romaneasca a a ...
    Uniunea Teatrala din Romania – UNITER anunta ca editia 2016 a Concursului de dramaturgie „Cea mai buna piesa romaneasca a anului” primeste piese de teatru pentru inscrierea in competitie pana la data de 30 ianuarie 2017 (data postei).   Autorii vor trimite piesele prin posta sau prin depunere individuala la Secretariatul UNITER in format electronic (salvate pe un CD, nu prin e-mail ...
  • Cealaltă Țară ...
    CEALALTĂ ȚARĂ este o adaptare după trei romane de Herta Müller: Călătorie într-un picior şi Omul este un mare fazan pe lume, Încă de pe atunci vulpea era vânătorul. Regie şi scenariu dramatic: Alexandru Istudor Scenografie: Francesca Cioanca Cu Romanița Ionescu, Adrian Andone, Ștefan Cepoi, Gabriela Baciu, Marian Politic, Corina Druc, Vlad Udrescu, Raluca Păun. Cealaltă ...
  • SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional ...
    SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional Atelier de tehnica și arta vorbirii și bune maniere aplicate   Personalitatea şi identitatea noastră în faţa celorlalți, în viaţa de zi cu zi, se definesc după două elemente esenţiale: imaginea vizuală şi limbajul, exprimarea. Prima impresie pe care o faci are un impact major asupra imaginii pe care și-o conturează ceilalți d ...
  • CONCURSUL De PROIECTE Pentru TINERI REGIZORI Și S ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ajuns la cea de-a VII-a ediție, 2017. Proiectele câștigătoare ale edițiilor anterioare au fost: 1. „Conu’ Leonida față cu reacțiunea” de I.L.Caragiale, regia Diana Dragoș, scenografia Adriana Dinulescu; 2. proiectul „Photoshop”, text și regie Catinca Drăgănesc ...
  • SMARTELIER Teatreliere pentru copii, adolescenți, ...
    Perioada de înscriere la Atelierele de teatru SMARTELIER s-a încheiat. Mulţumim tuturor celor care au răspuns afirmativ invitaţiei noastre şi îi anunțăm că, începând cu data de 22 octombrie, vor fi alături de profesorii noştri la cursuri. Programul complet al grupelor, orele și locul de desfășurare a atelierelor vor fi comunicate fiecărei persoane telefonic, dar și pe site  ...
  • SMARTELIER / TEATRELIERE ...
    SMARTELIER Teatreliere pentru copii, tineri, adolescenţi şi pasionaţi   Pentru toţi iubitorii de teatru, pentru copii, părinţi şi nu numai, am conceput  … teatrelierele !   Ce sunt teatrelierele? Ateliere de teatru care îți stimulează creativitatea, exersează imaginaţia şi spontaneitatea, dezvoltă spiritul critic, încrederea şi lucrul în echipă. Participan ...
  • Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 20 ...
    Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 2016   Bobi Pricop a luat Premiul pentru Cea mai bună regie la Festivalul Internațional de Teatru de la Oradea, 2016, pentru regia spectacolelor „O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții”, după un roman de Mark Haddon, de la Teatrul Național „I.L. Caragiale”, București și „Iluzii”, de Ivan Vîrîpaev, de la Tea ...
  • Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa ...
    Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa franceză la Festivalul Villerville 2016   Ne bucurăm să facem cunoscut demersul artistic recent al actriței Gina Călinoiu, de la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova – participarea excepțională la Festivalul Villerville, Franța (2-4 sept. 2016), cu spectacolul Mâine totul se va sfârși (I), inspirat din romanul Jucătorul ...
  • SpectActor nr 1 (31) Mai - August 2016 ...
    A apărut numarul 1 (31) al revistei SpectActor. Va invităm să îl deschideţi accesându-l aici. Lectură plăcută! ...
  • NEWSLETTER ...
    Am creat secțiunea NEWSLETTER! Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți despre evenimentele și spectacolele Teatrului Național din Craiova abonați-vă la newsletter-ul nostru și veți primi direct în e-mail tot ce aveți nevoie să știți despre cele mai importante evenimente de pe scena culturală a Craiovei.   Ce trebuie să faceți: 1. Scroll down pe pagina principal ...
  • Regulament organizare spaţiul IA TE UITĂ! ...
    Regulament de organizare și selecție de proiecte și evenimente culturale pentru tineri artiști în spațiul TNCMS “Ia te uită” 1.    Dispoziţii generale Prezentul regulament stabileşte principiile şi procedurile de organizare ale evenimentelor culturale ce urmează a se desfășura în spațiul “Ia te uită!” Spațiul face parte dintr-o instituţie publică de cultură ...
  • Teatrul Național ”Marin Sorescu” Crai ...
      Ce este Inter Gate Europe? Inter Gate Europe este scoala marketingului si a comunicarii cu oamenii. Colegii nostri invata nu doar tehnici perfecte de negociere, ci au capacitatea de a lua cele mai bune decizii in orice situatie intalnita. Credem in faptul ca titlurile si pozitiile nu spun multe despre calitatile de lider a unei persoane si liderii sunt caracterizati mai degraba de catre val ...