Comedia erorilor

W. Shakespeare, regia Edward Hall
Durata: 140 min
Scenografia: Michael Pavelka
Costume: Michael Pavelka
18042014104502.jpg


DESPRE:

Compania "Propeller" - Canterbury, Marea Britanie

                                                            
Comedia Erorilor


Autor: William Shakespeare
Durata: 2 ore 20 minute (un interval de 20 minute)

 

CREATORII:
Regie: Edward Hall
Design scenografie şi costume: Michael Pavelka   
Design lumini: Ben Ormerod
Design muzică: Propeller
Sunet: David Gregory
Editor text: Edward Hall and Roger Warren
Regizor adjunct: Dugald Bruce-Lockhart

 

DISTRIBUŢIE:
DUCELE Efesului - Dominic Gerrard
EGEON, neguţător din Siracusa - Chris Myles
ANTIFOL din Siracusa } fii săi gemeni - Dan Wheeler
ANTIFOL din Efes        }                        - Joseph Chance
DROMIO din Siracusa  } servitorii lor gemeni - Will Featherstone
DROMIO din Efes         }                                     - Matthew McPherson
ADRIANA, nevasta lui Antifol din Efes - James Tucker
LUCIANA, sora ei - Arthur Wilson
BALTAZAR, neguţător- Lewis Hart
ANGELO, aurar - David Acton
Vocea lui NELL, servitoare - Alasdair Craig
OFIŢER - Richard Pepper
CURTEZAN - Matthew Pearson
PINCH, scamator - Darrell Brockis
EMILIA, Doamna Stareţă - Alasdair Craig

 

 

CV ARTISTIC REGIZOR

Edward Hall este director artistic al Propeller Theatre Company şi Hampstead Theatre; el este de asemenea Asociat al National Theatre, al The Old Vic şi al Watermill Theatre. Munca sa în teatru include spectacole precum: Chariots Of Fire, No Naughty Bits, Loyalty, Enlightenment (Hampstead Theatre); Îmblânzirea scorpiei, A Douăsprezecea noapte, Richard III, Comedia Erorilor, Neguţătorul din Veneţia, Visul unei nopţi de vară (Propeller, UK şi turneu internaţional), Two Men of  Florence cu Edward Herrmann (Huntington Theatre, Boston), The Deep Blue Sea cu Greta Scaatchi (Vaudeville Theatre), For Services Rendered (Watermill Theatre Newbury), Îmblânzirea scorpiei şi A douăsprezecea noapte (Propeller, RSC, Old Vic şi turneul mondial – nominalizare la Premiul Drama Desk Award în New York), Dick Whittington de Mark Ravenhill (Barbican), Once In A Lifetime cu David Suchet (National Theatre), Un tramvai numit dorinţă cu Natasha Richardson şi John C. Reilly (Roundabout Theatre, New York), Edmond cu Kenneth Branagh (National Theatre), Visul unei nopţi de vară (Propeller, Comedy Theatre; Watermill Theatre Newbury), Macbeth cu Sean Bean şi Samantha Bond (Albery Theatre), The Constant Wife (Apollo), Iulius Cezar (RSC), Tantalus (Denver Centre şi turneul UK), Henry V (RSC), Sacred Heart (Royal Court Theatre Upstairs), Doi tineri din Verona Verona (RSC), Comedia erorilor şi Henry V (Propeller, Watermill Theatre, Newbury; Pleasance Theatre London; RSC - The Other Place, Stratford şi turneul mondial), Othello (Propeller, Watermill Theatre Newbury şi Tokyo Globe), Richard III (Tokyo Globe), Cain (Minerva Studio, Chichester).
Televiziune: Downton Abbey, Restless de William Boyd, Strike Back, Spooks, (titlu USA MI5), Kingdom, Trial and Retribution XI, Miss Marple – Sleeping Murder cu Geraldine McEwan în rol principal, Cutting Edge: Safari Strife, şi Richard III (NHK in Japan).

 

TĂIETURI PRESĂ
„Stilul producţiei are antecedente în vodevil, pantomimă, filmele mute, şi chiar desenele animate Tom and Jerry. Acţiunea comică este invariabil acompaniată de efecte sonore muzicale, aşa că atunci când cei doi Dromio sunt bătuţi regulat de stăpânii lor (şi amantele acestora), loviturile îşi ratează cu siguranţă ţinta (fente de scenă), iar efectele sonore fac violenţa prudentă şi distractivă. Efectele sonore sunt ataşate şi de cuvinte şi obiecte inanimate. Fiecare menţiune a lanţului (colier) crucial ce domină ultima parte a poveştii este acompaniată de un „clinc”; un mic „scârţ” acompaniază cizmele de piele ale Ofiţerului.”
Velda Harris, British Theatre Guide
„Această Comedie transportată în decor sud-american este una din cele mai amuzante şi farsoare pe care le-am văzut. Este jucată cu vervă, cu vigoare de buf – şi ocazionala petardă aprinsă înfiptă în dos. Unele tuşee, precum cel din urmă, merg prea departe, dar deşi se apropie periculos de auto-indulgenţă, spectacolul este atât de precis controlat încât e ca şi cum ai privi un mecanism de ceas derulându-se. Confuziile create de acest coşmar cu tente strălucitoare sunt hilare până la cruzime.”
Lyn Gardner, The Guardian
„Comedia Erorilor este transpusă într-un stat modern din America Latină, unde capul guvernului poartă pistol iar populaţia locală iroseşte lungi după-amiezi cântând muzică şi având relaţii ilicite. Actoria are multă ardoare şi un şir neîntrerupt de idei creţe. În special decizia de a transforma personajul obositor al doctorului Finch într-un vindecător este inspirată, în timp ce ieşirea sa finală trebuie văzută pentru a fi negată.”
Charles Spencer, The Telegraph

 

 

SCURT SINOPSIS
Comedia Erorilor este tehnic o farsă; dar unul din cele mai interesante aspecte ale farsei este cât de dureroasă poate fi uneori, şi cât de des publicul este invitat să râdă de nenorocirile altora, precum de bătăile repetate pe care le primesc cei doi Dromio, sau precum sentimentul de trădare maritală al Adrianei. Încă o dată, Shakespeare reuşeşte dublu: scena în care Adriana îşi varsă resentimentele asupra unui Antifol greşit este un exemplu perfect de comedie a confundării, a greşelii, dar în acelaşi timp simţim empatie faţă de nefericirea ei.
La fel se întâmplă şi cu perspectiva piesei asupra banilor. Precum originalul ei plautian, Comedia Erorilor are loc într-o societate mercantilă, simbolizată de recuzită teatrală: punga cu aur a lui Antifol, şi mai ales lanţul de aur ce îi induce pe atâţia în eroare în ultima jumătate a piesei. Cu toate acestea, tema banilor ar putea indica şi drumul pe care Shakespeare l-a făcut de modelul oarecum inuman dat de Plaut, mai ales în scena finală a fiecărei piese. În Menaechmi, echivalentul lui Antifol din Efes îşi oferă soţia la vânzare; Comedia se încheie cu reconcilierea şi căldura unei reuniuni multiple de familie.

 

SCURTĂ ISTORIE A TEATRULUI/COMPANIEI

Propeller este o companie Shakespeare compusă numai din bărbaţi, ce combină o abordare riguroasă a textului cu o estetică fizică modernă. Ea caută cât mai multe căi posibile pentru a informa viaţa fizică a spectacolului cu poezia textului, şi oferă cât mai mult control posibil actorilor în dezvoltarea poveştii. Compania este aşa cum ar trebui să fie toate companiile: definită de oamenii din ea, şi nu deţinută de un singur individ. Pe parcursul ultimilor 17 ani, Propeller a jucat Shakespeare în peste 22 de ţări, în faţa a mii de oameni. Compania este la fel de populară în continuare, jucând spectacole din Girona la Marsilia, din Istanbul la Neuss, la Craiova, şi tot mai departe…


Noutați

  • Adio, Europa! ...
    TRAILER   Adio, Europa! – un spectacol tulburător în onoarea unui scriitor care ne-a „citit” pe toți Teatrul Național „Marin Sorescu” sărbătorește în 2019 Centenarul Ion D. Sîrbu, în onoarea unuia dintre cei mai importanți scriitori români din secolul al XX-lea. Instituția noastră îl omagiază pe intelectualul și scriitorul unic Ion D. Sîrbu, punând în sce ...
  • CONCURSUL de PROIECTE pentru TINERI REGIZORI și ...
    CONCURSUL de PROIECTE pentru TINERI REGIZORI și SCENOGRAFI ROMÂNI ediția a X-a - Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova   Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ajuns la cea de-a X-a ediție, 2019. Proiectul constă în prezentarea scrisă a unei concepții regizoral-scenografice în v ...
  • OPEN CALL 11plus1 independent/contemporan ...
    Avem plăcerea să anunțăm deschiderea celei de-a treia sesiuni de înscrieri în programul 11plus1 independent/contemporan. Cele 6 spectacole de teatru și cele 6 de dans contemporan selectate vor fi prezentate în stagiunea 19/20 la Teatrul Național “Marin Sorescu”, sala Ion D. Sîrbu. CALENDAR OPEN CALL start înscrieri-- 24 mai 2019 deadline înscrieri-- 25 iunie 2019, ora 23: ...
  • THEATER NETWORKING TALENTS ...
    THEATER NETWORKING TALENTS INTERNATIONAL YOUNG THEATRE DIRECTOR SHOWCASE Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori ediția a III-a (Craiova, 28-30 iun. 2019)     Dăm startul înscrierilor pentru ediția a III-a a Festivalului Internațional al Tinerilor Regizori THEATER NETWORKING TALENTS / Craiova / 28-30 iunie 2019.   Teatrul Național „Marin Sorescu” di ...
  • rezultatul Concursului de proiecte pentru tineri r ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova anunță rezultatul Concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ediția a IX-a, din 2018. La această ediție au participat nouă proiecte eligibile, iar proiectul câștigător a fost desemnat „PLAYGROUND” de Raul Coldea, regia Raul Coldea, scenografia Alexandra Budianu. Spectacol va fi montat la sala studio „Ion D ...
  • Concursul de proiecte pentru tineri regizori și s ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români,ediția a 9-a. Proiectul constă în prezentarea scrisă a unei concepții regizoral-scenografice în vederea montării unui spectacol la Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, la sala studio „Ion D. Sîrbu”, în stagiunea 2019-2020.   Condiţii de participare: ...
  • AVERTISMENT ...
    Stimați spectatori,   Vă informăm că anumite spectacole din repertoriul curent al teatrului conțin limbaj licențios, violență, nuditate, fumat, zgomote puternice si flash-uri de lumină, fum sau scene care pot afecta emoțional.   Totodată, următoarele spectacole au indicații în ceea ce privește prezența în sală a minorilor:   -„Dacă am gândi cu voce tare ...
  • NEWSLETTER ...
    Am creat secțiunea NEWSLETTER! Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți despre evenimentele și spectacolele Teatrului Național din Craiova abonați-vă la newsletter-ul nostru și veți primi direct în e-mail tot ce aveți nevoie să știți despre cele mai importante evenimente de pe scena culturală a Craiovei.   Ce trebuie să faceți: 1. Scroll down pe pagina principal ...