Rinocerii

Eugène Ionesco, regia Robert Wilson
Durata: 90 min.
Muzica: Adam Lenz
Genul spectacolului: drama
Traducerea: Vlad Russo şi Vlad Zografi
Data premierei: 02 Iulie 2014
Decor: Robert Wilson
Foto: -
Video: -
Regia Tehnica: George Dulămea
Sufleor: Bogdana Dumitriu
Realizatori: Proiecții video: Florin Chirea Documentare video: Emilia Chirea
27062014102934.jpg
27062014103004.jpg
27062014103009.jpg
27062014103014.jpg
27062014103019.jpg
27062014103024.jpg
01072014122131.jpg
01072014122137.jpg
01072014122142.jpg
01072014122150.jpg
01072014122201.jpg
01072014122206.jpg
01072014122211.jpg
01072014122216.jpg
01072014122222.jpg
01072014122233.jpg
01072014122238.jpg
01072014122252.jpg
01072014122258.jpg
01072014122303.jpg
01072014122309.jpg
01072014122315.jpg
01072014122320.jpg
01072014122324.jpg
01072014122340.jpg
01072014122344.jpg
01072014122359.jpg
01072014122406.jpg
01072014122414.jpg
01072014122421.jpg
01072014122427.jpg
01072014122432.jpg
01072014122440.jpg
01072014122446.jpg
01072014122452.jpg
01072014122500.jpg
26092014115725.jpg
26092014115759.jpg
26092014124344.jpg
26092014124351.jpg
26092014124357.jpg
26092014124404.jpg

DISTRIBUȚIA:

Ilie Gheorghe (Martorul), Valentin Mihali (Berenger), Claudiu Bleonţ (Jean), Iulia Lazăr (Daisy), Tamara Popescu (Soţia băcanului), Raluca Păun (Gospodina), Valer Dellakeza (Dudard), Angel Rababoc (Băcanul), Nicolae Poghirc (Domnul bătrân), Constantin Cicort (Botard), Monica Ardeleanu (Chelneriţa), George Albert Costea (Patronul cafenelei), Cosmin Rădescu (Domnul Papilon), Mirela Cioabă (Madame Boeuf), Dragoş Măceşanu (Un pompier), Iulia Colan (Vecinul bătrân), Natașa Raab (Cap de rinocer), Geni Macsim (Cap de rinocer), Eugen Titu (Cap de rinocer), Corina Druc (Cap de rinocer), Marian Politic (Cap de rinocer), Cătălin Vieru (Cap de rinocer), Costinela Ungureanu (Cap de rinocer), Adrian Andone (Cap de rinocer), Alex Calangiu (Cap de rinocer), Claudiu Mihail (Cap de rinocer), Anca Maria Ghița (Cap de rinocer), Cosmin Dolea (Cap de rinocer), Romaniţa Ionescu (Cap de rinocer), 

DESPRE:

 
 
 
 
 

Reportaj RINOCERII - TVR Craiova

 

Eugène Ionesco
Rinocerii
Piesă în trei acte şi patru scene
Traducerea în limba română de Vlad Russo şi Vlad Zografi
Teatrul Naţional “Marin Sorescu” Craiova

 

 

Direction, set design
and lighting concept                 Robert Wilson

Costume | Costume design             Jacques Reynaud
Regizor asociat | Associate director         Charles Chemin, Tilman Hecker
Scenograf asociat | Associate set designer    Adrian Damian
Lighting design                     John Torres, A.J. Weissbard
Video                             Tomek Jeziorski
Muzica | Music                     Adam Lenz
Sound design                    Daniel Drăgoescu
Dramaturg                         Konrad Kuhn

Asistent regie | Assistant stage direction     Bobi Pricop
Asistent costume | Assistant costume design     Adriana Dinulescu
Stage manager                     Gina Călinoiu, Laurenţiu Tudor

 

Martorul, Logicianul | The Whitness, a Logician     Ilie Gheorghe
Bérenger                        Valentin Mihali
Daisy                               Iulia Bleonț
Jean                                 Claudiu Bleonț
Dudard                            Valer Dellakeza
Soția Băcanului | The Grocer’s Wife        Tamara Popescu
Băcanul | The Grocer       Angel Rababoc
Domnul bătrân | The Old gentleman         Nicolae Poghirc
Gospodina | The Housewife                 Raluca Păun
Chelnerița | The Waitress                    Monica Ardeleanu
Patronul Cafenelei | The Cafe proprietor        George Albert Costea
Domnul Papillon | Monsieur Papillon               Cosmin Rădescu
Botard                                Constantin Cicort
Madama Boeuf                Mirela Cioabă
Un pompier | A Fireman                                Dragoș Măceșanu
Vecinii bătrâni | The Old neighbors            Iulia Colan, Ion Colan     

 

Kneeplays 1 + 2             Corina Druc, Anca Ghiță, Geni Macsim, Natașa Raab, Costinela Ungureanu, Romanița Ionescu; Alex Calangiu, Cosmin Dolea,

                                          Claudiu Mihail,   Adrian Andone, Marian Politic, Eugen Titu, Cătălin Vieru

Kneeplays 3                    Raluca Păun, Tamara Popescu
Kneeplay 4                     Cosmin Rădescu

 

Regia tehnică| Head of technical staff    George Dulămea
Operator lumini | Head of lighting staff    Dodu Ispas, Ştefăniţă Rezeanu
Inginer sunet | Sound engineer         Tom Brânduş
Sunet | Sound staff                               Valentin Pârlogea, George Udrea
Proiecţii video | Video projection                          Florin Chirea

Documentare video /Video documentation      Emilia Chirea
Machiaj | Make up                                       Minela Popa, Mihaela Guran
Asistent Machiaj | Make up assistent    Oana-Veronica Popa, Anca-Maria Ghiţă, Costinela Ungureanu, Adrian-Cristian Ţîrcă
Sufleor | Prompter                        Bogdana Dumitriu

Stagiar | Intern staging                 Crista Bilciu
Stagiar | Intern light design         Rui Monteiro
Stagiar | Intern dramaturgy        Luiza Mitu
Stagiar | Intern stage management    Marina Cozeca

Maşinişti | Technical crew   Costel Miu, Cristi Petec, Alin Stan, Marian Camen, Nicu Guran, Robert Deca, Fane Rotaru,

                                                    Toma Stratonie, Mihai Nărămzoiu, Toni Cojocaru
Lumini | Lighting crew      Vilică Ruiu, Radu Săndulescu
Recuzită | Props                 Nelu Păşescu, Nina Răducanu, Marieta Mierlă, Sandu Cotea, Tavi Popescu
Cabine | Dressers              Lavinia Petec, Elena Cotea, Mirela Nicolae, Mariana Săceanu

 

Inginer şef: Gabriel Mănescu

Şef serviciu producţie: Marian Mandache

Croitorie bărbaţi: Jane Cîrciu, Melania Cîrciu, Trandafir Chiurtu

Croitorie femei: Angela Dumitraşcu, Marieta Bobîrnac

Pictură: Daniel Nae

Mecanic: Emmanuel Voichiţa, Dumitru Mierlă

Tâmplărie: Traian Ghinea, George Andrei

Tapiţerie: Ştefan Rotaru

 

Sinopsis „Rinocerii”
 
Actul I - Capete stranii apar de sub pământ, în timp ce se aud zgomote care neliniştesc. Replicile se întretaie: „Nu-mi place să aştept!” „Fă un efort de voinţă!” „Incredibil!”. Scena e traversată de personajele piesei, pe o muzică de uvertură veselă. Personajele încremenesc în atitudini panicate.
O piaţă dintr-un orăşel de provincie. Mişcare, forfotă citadină. Un personaj cu pălărie neagră se aşează la o masă, citeşte şi scrie. El va citi majoritatea replicilor personajelor. E un personaj inventat de regizor, care poate fi autorul.
Jean intră şi se aşează la o masă, pe terasă. Apare şi prietenul lui, Bérenger, cherchelit. Încep să converseze. Vorbesc, beau, sunt vechi prieteni. Bérenger a depăşit deja măsura. Apar şi alte personaje, o gospodină cu o pisică, băcanul şi soţia lui, un domn bătrân. Trece pe acolo şi Daisy, colega lui Bérenger, de care acesta e atras. Chelneriţa vine să ia comanda, dar ţipetele rinocerilor o fac să scape tava, patronul îşi face apariţia, mustrător faţă de chelneriţă. Gospodina apare cu un coş, îl răstoarnă speriată. Domnul bătrân intervine s-o ajute.
 Toţi sunt înspăimântaţi de apariţia rinocerilor în oraş. Apare Logicianul, jucat de acelaşi actor care interpretează rolul autorului, şi încearcă să explice ce se întâmplă. Gospodina reapare plângând, ţinând în mână pisica strivită de un rinocer. Sentimentul de teroare s-a instalat deja.
Intermezzo:  apar şase rinoceri, se aud chicoteli şi voci zglobii până la absurd, repetând replicile auzite la început în scenă.
          Actul II - Sediul companiei la care lucrează Bérenger. Maldăre de dosare şi hârtii risipite peste tot. Se comentează articolele din presă privitoare la invazia rinocerilor. Şeful biroului, plasat deasupra, supraveghează. Dudard, Botard şi Daisy emit diverse opinii. Jean apare, a întârziat. Şeful cere disciplină, lucru activ, interzice comentariile, etichetele de vinuri nu suferă amânare. Daisy bate la maşină cu frenezie, în vreme ce pe ecran apar mii de cuvinte înşiruite fără sens. Intră în fugă Doamna Boeuf, soţia colegului lor de birou, povestind cum acesta a devenit rinocer. Urletele rinocerilor îi fac pe toţi să urce pe scara adusă de pompier. Salvarea poate veni de „sus”…
Intermezzo: Gospodina şi soţia băcanului vorbesc la telefon într-o engleză caricaturală, bârfesc şi comentează apariţia unui rinocer la… Auchan. Stare de stupoare şi incapacitate de dialog coerent, simţuri detracate.
 
Actul III
Tabloul I
Acasă la Jean, bolnav în vârful patului, vizitat de Bérenger, aplecându-se pentru a trece pe sub uşa scundă. Discuţii despre Daisy-Jean şi Daisy-Bérenger. Bérenger este afectat de suferinţa prietenului. Dudard apare şi el. Veselă, Daisy aduce coşuleţul pentru picnic, dar şi veşti despre transformările de afară. Logicianul se retrage de la început spre colţul dreapta spate, în faţa uriaşei ferestre luminate. Stă cu spatele la public. Când Bérenger rămâne singur cu Daisy, o roagă să fie împreună în aceste clipe. Ea fuge, Bérenger se retrage prin dreapta, alăturându-se Logicianului.
Intermezzo: Dl Papillon, ajuns rinocer, ţine o prelegere despre speciile de rinoceri cunoscute şi despre anumite caracteristici ale lor mai puţin cunoscute, în manieră didactic-ironică, ridicolă.
Tabloul II
În final, Logicianul devine rinocer, îşi păstrează, totuşi, pălăria de pai străpunsă de corn. Logicianul-martor, cu spatele la public, îl aşteaptă pe Bérenger, privesc amândoi pe uriaşa fereastră îndreptată spre viitor. În spatele lor, Bérenger aruncă o ultimă privire dramatică spre Daisy. Lumea a rămas fără speranţă, dar nu e totul pierdut, poate. În ciuda oricăror agresiuni, ultimul om rămas neatins de rinocerită refuză să devină ca toţi ceilalţi – „nu cedez”…

 

RINOCERII - referințe critice

 

·        John Elsom, revista Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova - SpectActor, 1/2014
„Noua montare de la Teatrul Național din Craiova este un triumf. Wilson este un pictor, un arhitect şi un artist al scenei vizuale. Are un auz fin pentru genul de muzică ce se repetă în minte la mult timp după ce s-a oprit în difuzoare. Producţia a avut numeroase momente vizuale şi auditive memorabile, dar pentru mine, cea mai impresionantă trăsătură a fost caracterizarea echipei de actori de la Craiova. Fiecare actor a oferit o vinietă personală care a fost amuzantă, precisă, şi cu un simţ al ritmului interior ce dădea impresia unui dans viu. Bérenger chiar semăna cu Ionesco, pe care l-am cunoscut o dată când l-am rugat să ia parte la conferinţa din Londra, şi ale cărui curtoazie şigravitas, folosite pentru efect comic, mi-au rămas în minte de atunci.”
“Robert Wilson’s new staging at the National Theatre of Craiova is a triumph. Wilson is a painter, an architect and an artist for the visual stage. He has a keen ear for the kind of music that repeats itself in the mind long after it stops on the loudspeakers. The production had many memorable visual and aural moments, but for me, the most impressive feature was the characterisation from the Craiova acting team. Each actor gave a personal vignette which was funny, exact and with a sense of internal rhythm that gave the impression of a living dance. Bérenger even looked like Ionesco, whom I met once, when I asked him to take part in a London conference.”
 
 
·        Andrei Șerban, interview,  „Mozaicul” review, Craiova)
„Este ca un fel de picturã, de sculpturã în mișcare, o explozie de artã contemporanã, de artã vizualã foarte rafinatã, la cel mai înalt nivel. Sã mergi la teatru și sã vezi ceva atât de rafinat și de abstract este interesant nu numai pentru publicul craiovean, ci și pentru cel bucureștean, pentru cã nu au vãzut niciodatã așa ceva.”
„It is like a sort of painting, a moving sculpture, an explosion of contemporary art, of very refined visual art at the highest level. To go to the theatre and see something as refined and abstract is interesting not only for the public in Craiova, but for the one in Bucharest as well, because they've never seen something like this.”
 
·        Cristina RusieckiRobert Wilson`s  rhinoceros leather glove, „Cultura” review
“S-a spus că teatrul lui Wilson este unul al „sculpturilor mobile”, că actorul este mai ales formă în geometria fină a regizorului, una cu retorică proprie, alternare de spațiu și nonspațiu, plin și gol, pe care decorul invadat de lumini savante o ilustrează. Spectacolul de la Craiova al arhitectului Wilson, o suită de tablouri vivante, uluiește prin frumusețea formelor. Un scaun agățat într-o scenă, un receptor suspendat într-o alta, vrafuri de hârtii mototolite în următoarea, platforme cu scări, un divan alb cu tăietură modernă, cu același spătar în care golul a înlocuit materia, toate anulează convenția dramatică bazată pe iluzie, personaj și empatie pentru a o înlocui cu o retorică vizuală de sine stătătoare.
“It has been said that Wilson’s theatre is that of “mobile sculptures”, that the actor is especially shape in the refined geometry of the director – one with its own rhetoric, an alternation of space and non-space, full and empty, which the light-infused décor illustrates. Architect Wilson’s show from Craiova, a suite of vivant paintings, stuns through the beauty of shapes. A hanging chair in a scene, a suspended receiver in another, stacks of crumpled papers in the next, platforms with stairs, a white divan with modern cut, with the same backrest in which the empty has replaced matter, all annul the dramatic convention based on illusion, character and empathy, only to replace it with a self-standing visual rhetoric.”
 

·        Tompa Gabor, interview, „Mozaicul” review, Craiova

„Este o poezie scenicã specialã a lui Robert Wilson, care se regãsește în aceste imagini, poezia luminii, a profunzimii spațiului, ciclorama aceea care este folositã permanent și decupeazã foarte frumos spațiul, dar existã și o precizie a luminii la care Wilson ține foarte mult, este foarte riguros în acest sens. De asemenea, observãm un fel de decupaj al mișcãrii ca urmare a faptului cã regizorul are aceastã rãdãcinã în dans, în coregrafie, acesta fiind unul din punctele forte ale lumii lui.”
„This is a special scenic poetry of Robert Wilson, which is found in these images: a poetry of light, of the depth of space, that panorama that is permanently used and which crops the space very nicely, but there is also a precision of light that Wilson cares deeply about, it is something he is very rigorous about. Moreover, we notice a certain cropping of movement as a result of the fact that the director has roots in dance, in choreography, which is one of the strong points of his world.”

 

                     Haricleea Nicolau, „Metode de compoziție a dimensiunii absurdului în Rinocerii lui Wilson”,SpectActor (nr. 2 (28), mai-august 2014)

http://tncms.ro/reviste/27/pdf/30102014135248.pdf
Asemenea lui Mondrian, Wilson preferă geometria repetitivă și detaliile minimaliste și postminimaliste. Formele matematice de construcție a scenelor pun în valoare forma pură, cadrele geometrice din linii orizontale și verticale sunt umplute de culori primare - ferestrele către un dincolo luminos - orizontul, albastrul dalinian, către un dincolosângeriu sau limpede -  generând emoție prin esența evocată. Lumina este fecundă, imprimă ritm și volum suprafețelor, pictând profund spațiul scenic. Simpla revelare a unor asemenea imagini produce un teribil impact, imediat şi tulburător, eliberând o energie a culorii și a formei, astfel încât perfecțiunea imaginii nu este doar o frumoasă creație policromă, perfect geometrică, ci o pictură vie a spațiului.”

 

Premiera mondială a piesei ˝Rinocerii˝ a avut loc la Düsseldorf, pe 6 noiembrie 1959, textul fiind tipărit în același an la Editura Gallimard. De atunci, piesa a fost jucată în sute de reprezentații, pe toate scenele lumii.

 

La Craiova, Robert Wilson va fi însoțit de o echipă de colaboratori cu care lucrează de obicei spectacolele sale apreciate pe scenele internaționale: dramaturgul Konrad Kuhn (Austria), creatorul de costume Jacques Reynaud (Franța), co-regizorii Tilman Hecker (Germania) și Charles Chemin (Franța), light-designerii A.J. Weissbard (Italia) şi John Torres (Canada), video-artistul Tomek Jeziorski (Polonia) și compozitorul Adam Lenz (SUA). Acestora li se vor adăuga din România regizorul Bobi Pricop (asistent de regie), scenografii Adrian Damian (asistent decor) și Adriana Dinulescu (asistent costume).

 

Născut în Waco, Texas, Wilson a fost educat la Universitatea din Texas şi la Brooklyn’s Pratt Institute, unde atenţia sa s-a îndreptat către arhitectură şi design. În 1968 fondase deja Byrd Hoffman School of Byrds, şi lucra şi juca cu grupul într-o clădire de apartamente pe Spring Street 147, în partea de jos a Manhattan-ului. În 1969, două producţii majore ale lui Wilson au apărut în New York City: Regele Spaniei la Anderson Theater şi Viaţa şi timpurile lui Sigmund Freud care a avut premiera la Brooklyn Academy of Music.

În 1971 Wilson a primit aprecieri internaţionale pentru revoluţionara Deafman Glance, o operă mută creată în colaborare cu Raymond Andrews, un talentat surdo-mut pe care Wilson l-a adoptat. După premiera de la Paris, surrealistul francez Louis Aragon scria despre Wilson ˝el este ceea ce noi, din care surrealismul s-a născut, am visat că va veni după noi şi va ajunge dincolo de noi˝.

 

În 1979 a colaborat cu compozitorul Philip Glass pentru a scrie opera-reper Eisenstein on the Beach, care a fost prezentată la Festival d’Avignon şi Metropolitan Opera House din New York, şi care a fost de atunci reluată pentru două turnee mondiale. La începutul anilor ’80, Wilson a creat ceea ce este şi astăzi considerat drept cel mai ambiţios proiect al său: multi-naţionala epopee the CIVIL warS: a tree is best measured when it is down. Deşi epopeea nu a fost văzută niciodată în întregime, ea a fost nominalizată la Premiul Pulitzer.

În ultimele două decenii a adus viziunea sa unică asupra repertoriului tradiţional dramatic şi operatic, creând şi regizând opere pentru La Scala, Metropolitan Opera, Opera Bastille, şi multe altele, incluzând The Ring, Parsifal şi Lohengrin de Wagner, Flautul Magic de Mozart, Madama Butterfly de Pucini. A prezentat, de asemenea, adaptări inovatoare asupra unor lucrări de scriitori precum Virginia Woolf, Gertrude Stein sau Henrik Ibsen. De-a lungul carierei sale, Wilson a colaborat cu diverşi artişti, precum Heiner Muller, Tom Waits, William S. Burroughs, David Byrne, Rufus Weinwright, Lou Reed, Allen Ginsberg, Susan Sontag şi Jessye Norman. Cele mai recente lucrări pentru scenă includ The Ring de Wagner, alături de dirijorul Cristoph Eschenbach (2005-2006) şi The Passion of St. John de Bach, care a avut premiera în 2007 la Châtelet în Paris. În perioada noiembrie 2013 - februarie 2014, artistul a fost omagiat la Paris prin prezentarea a patru spectacole diferite (Lecture on Nothing, Peter Pan, Einstein on the Beach, Madame Butterfly) şi a unei expoziţii intitulate ʺLiving roomsʺ la Musée du Louvre. Ultima sa producţie, ʺ1914ʺ, dedicată împlinirii a 100 de ani de la izbucnirea Primului Război Mondial, a avut loc acum câteva zile la Teatrul Naţional din Praga.

 

Articol Ioana Moldovan - 4 nov. 2014

Articol Mircea Morariu - Adevarul blog

 

ROBERT WILSON

 

Of Wilson's artistic career, Susan Sontag has added “it has the signature of a major artistic creation. I can't think of any body of work as large or as influential.” A native of Waco, Texas,
Wilson was educated at the University of Texas and arrived in New York in 1963 to attend Brooklyn's Pratt Institute. Soon thereafter, Wilson set to work with his Byrd Hoffman School of Byrds and, together with his company, developed his first signature works including King of Spain (1969), Deafman Glance (1970), The Life and Times of Joseph Stalin (1973), and A Letter for Queen Victoria (1974). Regarded as a leader of Manhattan's then-burgeoning downtown art scene, Wilson turned his attention to large-scale opera and, with Philip Glass, created the monumental Einstein on the Beach (1976), which achieved worldwide acclaim and altered conventional notions of a moribund form.
Following Einstein, Wilson worked increasingly with major European theaters and opera houses. In collaboration with internationally renowned writers and performers, Wilson created landmark original works that were featured regularly at the Festival d'Automne in Paris, Der Berliner Ensemble, the Schaubühne in Berlin, the Thalia Theater in Hamburg, the Salzburg Festival, and the Brooklyn Academy of Music's Next Wave Festival. At the Schaubühne he created Death, Destruction & Detroit (1979) and Death, Destruction & Detroit II (1987); and at the Thalia he presented the groundbreaking musical works The Black Rider (1991) and Alice(1992). He has also applied his striking formal language to the operatic repertoire, includingParsifal in Hamburg (1991), Houston (1992), and Los Angeles (2005); The Magic Flute (1991) and Madame Butterfly (1993); and Lohengrin at the Metropolitan Opera in New York (1998 & 2006). Wilson recently completed an entirely new production, based on an epic poem from Indonesia, entitled I La Galigo, which toured extensively and appeared at the Lincoln Center Festival in the summer of 2005. Wilson continues to direct revivals of his most celebrated productions, including The Black Rider in London, San Francisco, Sydney, Australia, and Los Angeles; The Temptation of St. Anthony in New York and Barcelona; Erwartung in Berlin; Madama Butterfly at the Bolshoi Opera in Moscow; and Wagner's Der Ring des Nibelungen at Le Châtelet in Paris.
Wilson's practice is firmly rooted in the fine arts and his drawings, furniture designs, and installations have been exhibited in museums and galleries internationally. Extensive retrospectives have been presented at the Centre Georges Pompidou in Paris and the Boston Museum of Fine Arts. He has mounted installations at the Stedelijk Museum in Amsterdam, London's Clink Street Vaults, and the Guggenheim Museums in New York and Bilbao. His extraordinary tribute to Isamu Noguchi has been exhibited recently at the Seattle Art Museum, and his installations of the Guggenheim's Giorgio Armani retrospective have traveled to London, Rome, and Tokyo.
Each summer Wilson decamps to the Watermill Center, a laboratory for the arts and humanities in eastern Long Island. The Watermill Center brings together students and experienced professionals in a multi-disciplinary environment dedicated to creative collaboration. A gala benefit and re-dedication of the reconstructed main building takes place every summer.
Wilson's numerous awards and honors include an Obie award for direction, the Golden Lion for sculpture from the Venice Biennale, the 3rd Dorothy and Lillian Gish Prize for Lifetime Achievement, the Premio Europa award from Taormina Arte, two Guggenheim Fellowship awards, the Rockefeller Foundation Fellowship award, a nomination for the Pulitzer Prize in Drama, the Golden Lion for Sculpture from the Venice Biennale, election to the American Academy of Arts and Letters, and the National Design Award for Lifetime Achievement. He has been named a "Commandeur des arts et des letters" by the French Minister of Culture.

 


Noutați

  • 07122017165620.jpg
    Anunț reprogramare Ministagi ...
    În urma decretării doliului național în perioada 14-16 decembrie, suntem nevoiți să reprogramăm Ministagiunea Centrului Național al Dansului la Teatrul Național Craiova [Ministagiunea CNDB @ TNC]. Spectacolele și atelierele de dans contemporan vor fi reprogramate pentru o perioad ...
  • AVERTISMENT ...
    Stimați spectatori,   Vă informăm că anumite spectacole din repertoriul curent al teatrului conțin limbaj licențios, violență, nuditate, fumat, zgomote puternice si flash-uri de lumină, fum sau scene care pot afecta emoțional.   Totodată, următoarele spectacole au indicații în ceea ce privește prezența în sală a minorilor:   -„Dacă am gândi cu voce tare ...
  • 15112017175303.jpg
    CONCURSUL de PROIECTE pentru ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ajuns la cea de-a VIII-a ediție, 2018. Proiectul constă în prezentarea scrisă a unei concepții regizoral-scenografice în vederea montării unui spectacol la Teatrul Național ...
  • „Exploziv” - Premiul pentru cea mai bu ...
    Premiile celei de-a cincea ediții a Festivalului Internațional de Teatru „FEST(in) pe Bulevard” Ediția a cincea a Festivalului Internațional de Teatru „FEST(in) pe Bulevard” s-a încheiat. Au fost zile pline de bucurie, spectacole, evenimente, reflecție și amuzament. Festivalul a înregistrat un palmares bogat: 12 zile cu 39 de reprezentații din 8 țări de pe 3 continente, 14 d ...
  • REACȚIE URBANĂ - Unde ne întâlnim? ...
    După 2 zile de casting și o mulțime de oameni talentați și cu povești frumoase, a trebuit să luăm o hotărâre: nu putem să alegem doar 19 persoane. Așadar, proiectul nostru pornește la drum mai numeros și cu povești gata de pus în scenă. REACȚIE URBANĂ-Unde ne întâlnim? merge mai departe cu: 1. Mogoșeanu Mircea 2. Toana Liliana 3. Didu David 4. Didu Sorina 5. Grigoresc ...
  • Premiul “Radu Enescu” pentru scriitoru ...
    Ne face placere să vă anunţăm un premiu literar obţinut de colegul nostru, Nicolae Coande   Scriitorului Nicolae Coande i-a fost recent decernat Premiul „Radu Enescu”, pentru eseistică și poezie, la cea de-a XXVII-a ediție a Zilelor Revistei „Familia” (Oradea, 5-7 octombrie 2017).   Ultimele versuri ale poetului le puteţi asculta vineri, 13 octombrie, ora 17:30,  ...
  • „Cealaltă țară” se joacă în ...
    Zile frumoase pentru actorii Naționalului craiovean, care vor juca în două clădiri istorice, la o distanță de două zile, spectacolul Cealaltă țară, o adaptare după romane ale deținătoarei premiului Nobel pentru Literatură, Herta Muller, în regia lui Alexandru Istudor.   Din distribuție fac parte Romaniţa Ionescu, Adrian Andone, Marian Politic, Gabriela Baciu, Ştefan C ...
  • Reacţie urbană- Unde ne întâlnim? ...
    REACŢIE URBANĂ este cel mai nou proiect al Teatrului Naţional „Marin Sorescu” şi este creat special pentru comunitate, o ocazie unică pentru oameni din orice domeniu de activitate, elevi, studenţi, pensionari să cunoască o producție teatrală dintr-o altă perspectivă decât cea de spectator. Cultura este un factor de dezvoltare urbană şi pornind de la o serie de workshop-uri, part ...
  • 28082017152345.jpg
    Rezultate selecţie 11plus1 i ...
    În urma apelului de propuneri în cadrul proiectului „11 plus 1 independent/contemporan”, care se va derula în stagiunea 2017-2018, Teatrul Naţional „Marin Sorescu” din Craiova a selectat  6 spectacole de teatru ce aparţin unor companii independente şi alte 6 de dans – atât prod ...
  • Start 2018 - CONCURSUL de PROIECTE pentru TINERI R ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ajuns la cea de-a VIII-a ediție, 2018. Și în acest an, Naționalul craiovean își propune să câștige un pariu pe care și l-a asumat de la prima ediție, acela de a descoperi un tandem de creatori, regizor-scenograf, care să propună un spectacol performant la nivel națion ...
  • OPEN-CALL 11plus1/independent/contemporan ...
    Spectacolele vor avea loc la sala I.D. Sîrbu în stagiunea 2017/2018. Vă rugăm să ne transmiteți filmarea spectacolului și alte informații relevante la adresa pr@tncms.ro Data limită pentru primirea aplicațiilor: 15.08.2017 Pentru a verifica detaliile tehnice ale sălii vă rugăm să consultați planul tehnic și de lumini: http://tncms.ro/tehnic.php Vor fi selectate 6 spec ...
  • Teatrul Național „Marin Sorescu” Crai ...
     Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova anunță rezultatele concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ediția a VII-a, 2016. La această ediție au participat unsprezece proiecte. Juriul constituit din experți și profesioniști ai TNC a propus în faza finală trei proiecte cu șanse reale de a fi puse în scenă:„Monstrul Nisipurilor” de Csaba Székely, ...
  • Concursul „Cea mai buna piesa romaneasca a a ...
    Uniunea Teatrala din Romania – UNITER anunta ca editia 2016 a Concursului de dramaturgie „Cea mai buna piesa romaneasca a anului” primeste piese de teatru pentru inscrierea in competitie pana la data de 30 ianuarie 2017 (data postei).   Autorii vor trimite piesele prin posta sau prin depunere individuala la Secretariatul UNITER in format electronic (salvate pe un CD, nu prin e-mail ...
  • SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional ...
    SMARTELIER – Modul nou la Teatrul Naţional Atelier de tehnica și arta vorbirii și bune maniere aplicate   Personalitatea şi identitatea noastră în faţa celorlalți, în viaţa de zi cu zi, se definesc după două elemente esenţiale: imaginea vizuală şi limbajul, exprimarea. Prima impresie pe care o faci are un impact major asupra imaginii pe care și-o conturează ceilalți d ...
  • SMARTELIER Teatreliere pentru copii, adolescenți, ...
    Perioada de înscriere la Atelierele de teatru SMARTELIER s-a încheiat. Mulţumim tuturor celor care au răspuns afirmativ invitaţiei noastre şi îi anunțăm că, începând cu data de 22 octombrie, vor fi alături de profesorii noştri la cursuri. Programul complet al grupelor, orele și locul de desfășurare a atelierelor vor fi comunicate fiecărei persoane telefonic, dar și pe site  ...
  • SMARTELIER / TEATRELIERE ...
    SMARTELIER Teatreliere pentru copii, tineri, adolescenţi şi pasionaţi   Pentru toţi iubitorii de teatru, pentru copii, părinţi şi nu numai, am conceput  … teatrelierele !   Ce sunt teatrelierele? Ateliere de teatru care îți stimulează creativitatea, exersează imaginaţia şi spontaneitatea, dezvoltă spiritul critic, încrederea şi lucrul în echipă. Participan ...
  • Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 20 ...
    Bobi PRICOP a luat Premiul pentru Regie la FITO 2016   Bobi Pricop a luat Premiul pentru Cea mai bună regie la Festivalul Internațional de Teatru de la Oradea, 2016, pentru regia spectacolelor „O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții”, după un roman de Mark Haddon, de la Teatrul Național „I.L. Caragiale”, București și „Iluzii”, de Ivan Vîrîpaev, de la Tea ...
  • Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa ...
    Actrița Gina Călinoiu apreciată în presa franceză la Festivalul Villerville 2016   Ne bucurăm să facem cunoscut demersul artistic recent al actriței Gina Călinoiu, de la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova – participarea excepțională la Festivalul Villerville, Franța (2-4 sept. 2016), cu spectacolul Mâine totul se va sfârși (I), inspirat din romanul Jucătorul ...
  • SpectActor nr 1 (31) Mai - August 2016 ...
    A apărut numarul 1 (31) al revistei SpectActor. Va invităm să îl deschideţi accesându-l aici. Lectură plăcută! ...
  • NEWSLETTER ...
    Am creat secțiunea NEWSLETTER! Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți despre evenimentele și spectacolele Teatrului Național din Craiova abonați-vă la newsletter-ul nostru și veți primi direct în e-mail tot ce aveți nevoie să știți despre cele mai importante evenimente de pe scena culturală a Craiovei.   Ce trebuie să faceți: 1. Scroll down pe pagina principal ...
  • Regulament organizare spaţiul IA TE UITĂ! ...
    Regulament de organizare și selecție de proiecte și evenimente culturale pentru tineri artiști în spațiul TNCMS “Ia te uită” 1.    Dispoziţii generale Prezentul regulament stabileşte principiile şi procedurile de organizare ale evenimentelor culturale ce urmează a se desfășura în spațiul “Ia te uită!” Spațiul face parte dintr-o instituţie publică de cultură ...
  • Teatrul Național ”Marin Sorescu” Crai ...
      Ce este Inter Gate Europe? Inter Gate Europe este scoala marketingului si a comunicarii cu oamenii. Colegii nostri invata nu doar tehnici perfecte de negociere, ci au capacitatea de a lua cele mai bune decizii in orice situatie intalnita. Credem in faptul ca titlurile si pozitiile nu spun multe despre calitatile de lider a unei persoane si liderii sunt caracterizati mai degraba de catre val ...