Dimineaţa de după ...

Peter Quilter, regia Mircea Cornişteanu
Durata: 110 min
Scenografia: Adriana Dinulescu
Muzica: Mircea Cornişteanu
Genul spectacolului: comedie
Traducerea: Iolanda Mănescu
Regia Tehnica: George Dulămea
Sufleor: Bogdana Dumitriu
12022015154600.jpg
12022015154611.jpg
12022015154625.jpg
12022015154639.jpg
12022015155521.jpg
14102016154342.jpg
14102016154347.jpg
14102016154350.jpg
14102016154356.jpg
14102016154400.jpg
14102016154403.jpg
14102016154406.jpg
14102016154408.jpg


DESPRE:

Trailer spectacol "Dimineața de după..."

 

 

DIMINEAȚA DE DUPĂ…

 de Peter Quilter
 
DISTRIBUŢIA
 
Toma                     Alex Calangiu
Neli                        Monica ARDELEANU
Barbara                Nataşa RAAB
Martin                   Ștefan CEPOI
Domnul Sanchez      Tudorel PETRESCU
Martha                  Mirela NICOLAE

 
Regia: Mircea CORNIȘTEANU
Scenografia: Adriana DINULESCU
Traducerea: Iolanda MĂNESCU
Versiunea scenică și ilustraţia muzicală: Mircea CORNIȘTEANU

 

Spectacol nerecomandat minorilor.

 

"Dimineaţa de după...", cunoscută publicului internaţional sub titlul original "The Morning After", este o comedie modernă despre dragoste, sex şi relaţii. Piesa se joacă în prezent pe scene ale teatrelor din Varşovia, Praga, Bratislava, Dresda, Sofia şi Asunción.

 

Referinţe critice:

 

„O piesă care se desfăşoară în mare măsură în pat pune serioase probleme de regie, Mircea Cornişteanu le rezolvă cu graţie şi inventivitate. Este mult joc de scenă bine legat şi bine ritmat. Proba rochiei de mireasă, a costumului de mire (vechiul costum al bunicului), intrările şi ieşirile personajelor dinspre şi înspre baie, sau camera mamei, toate au haz, ritm şi muzicalitate. Prin aceasta din urmă nu înţeleg doar ilustraţia muzicală datorată tot lui Mircea Cornişteanu, ci simţul regizorului pentru intonaţia justă şi pentru exactitatea distribuirii accentelor.”
Adrian Mihalache, Teatrul azi, nr. 5-6-7/2015

 

„Dimineaţa de după..., comedie în patru personaje, este o piesă de public, un blockbuster (preluând un termen din industria cinematografică ce cataloghează o producţie de succes), o piesă comercială, pe gustul publicului, dar şi o farsă, pentru că, simultan, satirizează gustul publicului, superficial, avid de satisfacţie imediată, un exemplu perfect pentru o generaţie marcată şi definită de consumul media, ce vine la teatru „ca la un parc de distracţii”, cum plastic descria mai mult sau mai puţin exact David Mamet profilul spectatorului contemporan. Mircea Cornişteanu conduce cu mână sigură un spectacol aparent uşor, cu un subiect ce poate degenera rapid în trivial şi, totuşi, nuanţele şi aluziile sunt bine dozate, deşi piesa debordează de un umor tare, tipic culturii populare, iar peripeţiile, confuziile relaţiilor erotic-sentimentale sunt privite cu indulgenţă şi celebrate ca manifestări ale unui avânt natural.”
Daniela Firescu, Ramuri, nr. 5/2015

 

„Premiera Teatrului Național din Craiova, Dimineața de după..., a însemnat un succes de public cum de mult nu am mai văzut. Reacțiile prompte și deschiderea la comunicarea sală-scenă a fost similară, ca o referință importantă și recentă, celei de la spectacolul „Comedia erorilor”, al Companiei Propeller, chiar dacă publicul acela, de Festival Shakespeare, a fost oarecum diferit de cel de acum. Poate că Dimineața de după este declicul care să readucă publicul larg la o frecvențã ridicată în sălile de teatru.”

Marius Dobrin, Mozaicul, nr. 3-4, 2015

 

„Nu mai este demult o surpriză faptul că regizorul Mircea Cornişteanu se află printre cei care montează spectacolele cu cea mai mare priză la public în Craiova. Dimineaţa de după... este un tip de piesă care nu se montează des la Craiova şi mai ales, atacă nişte subiecte care trebuiesc digerate atât de generaţiile noi, cât şi de cele mai vârstnic-pudibond. Vorbim despre dezinhibare, despre relaxarea perspectivelor în ceea ce priveşte sexualitatea, şi mai ales relaţiile interumane. Un astfel de spectacol readuce în discuţie problema renunţării la tabuuri, sau mai degrabă, încetarea de a lua drept tabu cam orice subiect legat de sexualitate. Spectacolele regizate de Mircea Cornişteanu sunt întotdeauna motiv bun de discuţie, pline de umor şi scânteie. Unul din marile lor merite – lucru ce se aplică îndestulător spectacolului Dimineaţa de după... – este acela că aduc publicul la teatru, şi îl fac să revină.”
Lia Boangiu, revista SpectActor nr. 1/2015

 


Noutați

  • PREMIERĂ 20 / 21 aprilie - „Casa cu suricat ...
    Casa cu suricate de David Drabek regia Radu Afrim Într-o casă plină cu suricate, pe lângă păsări sabot și o cârțiță moartă, viețuiesc trei surori. Sora cea mică este bântuită de amintirea unei mame nebune și nu a mai părăsit suricatele de un an de la moartea subită a tatălui. Cea MARE s-a cuibărit în fața televizorului și a mâncat până la imobilizare. Sora mijloc ...
  • Festivalul de Poezie „Patrel Berceanu” ...
    Festivalul de Poezie „Patrel Berceanu” – ediţia I, Craiova-Băileşti (18-19 aprilie 2019)   În onoarea scriitorului Patrel Berceanu (19 aprilie 1951, Băileşti – 2 mai 2006, Bucureşti), pentru a sprijini cultura scrisă şi a promova valorile Olteniei, Uniunea Scriitorilor din România – Filiala Craiova a iniţiat prima ediţie a Festivalului de poezie „Patrel Berceanu ...
  • Petre Guran vine la Întâlnirile SpectA ...
    Dl Petre Guran, cercetător științific la Institutul de Studii Sud-Est Europene din cadrul Academiei României este invitatul lui Nicolae Coande la Teatrul Național “Marin Sorescu” din Craiova. Miercuri, 17 aprilie, de la ora 19,00, în cadrul evenimentului cultural Întâlnirile SpectActor* 2019, Petre Guran va susține în sala foaierului conferința “Învățătorule, vreau să v ...
  • THEATER NETWORKING TALENTS ...
    THEATER NETWORKING TALENTS INTERNATIONAL YOUNG THEATRE DIRECTOR SHOWCASE Festival Internațional dedicat Tinerilor Regizori ediția a III-a (Craiova, 27-30 iun. 2019)     Dăm startul înscrierilor pentru ediția a III-a a Festivalului Internațional al Tinerilor Regizori THEATER NETWORKING TALENTS / Craiova / 27-30 iunie 2019.   Teatrul Național „Marin Sorescu” di ...
  • Teatrul Naţional „Marin Sorescu” anun ...
    Proiectul de teatru comunitar REACȚIE URBANĂ a ajuns la cea de-a patra ediție, iar de această dată titlul spectacolului va fi ales chiar de către craioveni. Propunerile pentru titlul, tema sau subiectul spectacolului pot fi facute pe pagina de facebook Teatrul Naţional Craiova sau pe adresa de e-mail pr@tncms.ro.   REACŢIE URBANĂ reprezintă creaţia colectivă a locuitorilor oraş ...
  • rezultatul Concursului de proiecte pentru tineri r ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova anunță rezultatul Concursului de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români, ediția a IX-a, din 2018. La această ediție au participat nouă proiecte eligibile, iar proiectul câștigător a fost desemnat „PLAYGROUND” de Raul Coldea, regia Raul Coldea, scenografia Alexandra Budianu. Spectacol va fi montat la sala studio „Ion D ...
  • Concursul de proiecte pentru tineri regizori și s ...
    Teatrul Național „Marin Sorescu” lansează concursul de proiecte pentru tineri regizori și scenografi români,ediția a 9-a. Proiectul constă în prezentarea scrisă a unei concepții regizoral-scenografice în vederea montării unui spectacol la Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova, la sala studio „Ion D. Sîrbu”, în stagiunea 2019-2020.   Condiţii de participare: ...
  • AVERTISMENT ...
    Stimați spectatori,   Vă informăm că anumite spectacole din repertoriul curent al teatrului conțin limbaj licențios, violență, nuditate, fumat, zgomote puternice si flash-uri de lumină, fum sau scene care pot afecta emoțional.   Totodată, următoarele spectacole au indicații în ceea ce privește prezența în sală a minorilor:   -„Dacă am gândi cu voce tare ...
  • NEWSLETTER ...
    Am creat secțiunea NEWSLETTER! Pentru a fi la curent cu ultimele noutăți despre evenimentele și spectacolele Teatrului Național din Craiova abonați-vă la newsletter-ul nostru și veți primi direct în e-mail tot ce aveți nevoie să știți despre cele mai importante evenimente de pe scena culturală a Craiovei.   Ce trebuie să faceți: 1. Scroll down pe pagina principal ...