„Ah, câte veacuri se va juca măreaţă scenă iar şi iar, în state care încă nu există şi-n limbi total necunoscute încă? De câte ori va fi aşa, de tot atâtea ori micului nostru grup i se va spune „Bărbaţii eliberatori ai ţării”. (Cassius)
Când Shakespeare a scris aceste cuvinte în 1599, ar fi putut foarte uşor să îşi imagineze era noastră curentă marcată de anxietate politică. Iulius Caesar este o piesă despre condittia umană şi despre cum istoria se repetă, despre răsturnări de regimuri politice, despre pericolele şi virtuţile ale unui conducător carismatic, importantă publică a cetăţenilor responsabili care cere că fiecare generaţie să vadă aceste teme prin prisma momentului lor politic şi cultural.
Această producţie spune o poveste captivantă şi emoţionantă despre un joc politic feroce, care aruncă în dezechilibru ceea ce era considerat a fi o lume ordonată şi pune un accent unic pe daunele colaterale provocate prin asasinare şi revoluţie. De-a lungul secolelor au fost nenumărate producţii „Iulius Caesar” şi nenumărate moduri teatrale diferite de a prezenţa adevărul interior al piesei. Conceptul lui Peter Schneider a pus într-o lumina mai mare importantă a două personaje ce nu sunt proeminente în piesă originală: un tânăr şi impresionabil Lucius care este condus spre consecinţe fatale de către greşelile bărbaţilor şi prezicătorul, care este legătură între lumea reală, acorata de mass-media şi lumea fantastică, ce reprezintă arca atemporală a istoriei umanităţii.
Peter Schneider a lucrat cu un grup de artişti români tineri care au creat un limbaj vizual contemporan şi provocator, care se mişcă fluid între realitate şi supranatural. Distribuţia de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” da voce imaginilor neaşteptate, surprinzătoare şi şocante în care decorul, costumele, proiecţiile video, mişcarea, muzică şi coregrafia spun o poveste atemporală într-un mediu profund emoţionant.