Caută
Close this search box.

Costinela Ungureanu-Premiul UNITER pentru Cea mai bună actriță în rol principal

Costinela Ungureanu  a primit Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal

la Gala Premiilor UNITER

În cadrul Galei Premiilor UNITER 2023 care a avut loc  luni,  12 Iunie 2023, la Teatrul Național „Mihai Eminescu din Timișoara, COSTINELA UNGUREANU a câștigat Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, pentru rolul Elida Wangel, din spectacolul „Femeia Mării” de Henrik Ibsen, în regia lui Andriy Zholdak.

La aceeași categorie au fost nominalizate actrițele:

  • Ada Lupu pentru rolul Beatrice Cenci din spectacolul „Antonin Artaud. Familia Cenci”, după Shelley și Stendhal, regia Silviu Purcărete, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi
  • Éva Imre pentru rolul Barbarul B din spectacolul „Tinerii Barbari”, inspirat din viața lui Béla Bartók și cea a lui Zoltán Kodály, pe baza unui text de Miklós Vecsei H. și a improvizațiilor ale echipei de creație, regia Attila Vidnyánszky Jr., Teatrul Maghiar de Stat Cluj și Teatrul Cetate din Gyula, Ungaria.

Spectacolul Femeia mării este despre Ellida. Ellida regizorului Zholdak. Ellida actriței Costinela Ungureanu. O performanță uriașă. De cel mai înalt calibru artistic. De la început pînă la sfîrșit. Timp de aproape patru ore. O concentrare din care actrița nu iese nicio secundă. Joacă în transă totul. Altfel nici nu cred că ar putea să facă ce face. Și cum. Corpul ei este ca un instrument muzical, cu corzi, cu multe corzi, pe care Zholdak le-a atins și le-a animat. Sînt mii de corzi care vibrează și corpul cîntă. Fiecare fibră din corpul ei cîntă. Totul este muzical. Fiecare gest, fiecare pas inventat, săriturile, în două picioare, într-un picior, mersul, toate traseele, repetitivitatea lor, a pașilor, a gesturilor. Apoi, sunetele se transformă într-o linie. Toată mișcarea Ellidei este o linie continuă, Grafica acestor imagini halucinante. La fel de puternice ca halucinațiile Ellidei. Ca zvîcnirile trupului ei, ale minții, ale sufletului. Și odată parcă zboară, se desprinde din formele patologicului și se duce. Undeva. În apă, pe o stîncă, sub apă, pe cer, în nori. Nu știu. Secunde. Și iar îi văd ochii. Transa. Zbuciumul. Dar și Lumina. O urmăresc peste tot. Nu mă pot dezlipi de ce văd. Sare, se înalță, se cațără, fuge dintr-o parte în alta a scenei, sare, se înalță, se roagă, își cîntă disperarea, o lebădă captivă, obsedată de plăcerea fizică pe care nici nu știu dacă a avut-o vreodată. Nu mai știu nimic decît că nu am văzut de mult așa ceva la noi.”  

Marina Constantinescu, România literară nr. 13/2022

 

Detalii spectacol: https://tncms.ro/spectacole/femeia-marii/

În stagiunea actuală, Costinela Ungureanu joacă în spectacolele Zăpezile de altădată de Dumitru Solomon, regia Mircea Cornișteanu, Băgău după Ioana Bradea, regia Cristina Giurgea, Avarul de Molière, regia Felix Alexa, câine cu om.câine fără om de Lia Bugnar, Dan Coman, Simona Goşu, Maria Manolescu, Oana Pellea, Radu Tudoran și Radu Afrim, regia Radu Afrim, VIVA LA VULVA! de Marius Aldea, regia Andrea Gavriliu, Gândește-te la Africa de Gordon Dryland, regia Alexandru Boureanu, 1,2,3…BÉBÉ de André Roussin, regia Alexandru Boureanu&Raluca Păun, TOC TOC de Laurent Baffie, regia Alexandru Boureanu&Raluca Păun, Inimă și alte preparate din carne de Dan Coman, regia Radu Afrim, Retroelectro regia Bogdan Georgescu, Gaițele de Alexandru Kirițescu, regia Alexandru Boureanu, Năpasta de I.L.Caragiale, regia Kincses Elemèr.

Alte articole