Caută
Close this search box.

ANOMALIA

Sala Amza Pellea

Concept, regie, muzică, coregrafie: Natasza Sołtanowicz

Text, dramaturgie: Joanna Kowalska

Decor și costume: Marianna Syska

Aranjamente muzicale, sound design: Grzegorz Bieńko

Traducere: Iulia Gheorghiță

Foto credit colectivul [in between]: Edgar de Poray, Marek Maziarz, Cristian Floriganță

Foto credit: Orlando Edward

Regia tehnică: Mihai Manea

Maestru de lumini: Dodu Ispas

Operator sunet: Emy Guran

Makeup: Minela Popa, Mihaela Guran

Editare ppt și operare supratitrare: Emi Chirea

Sufleor: Anca Maria Ilinca, Ramona Popa

Producător delegat: Marius Pîrlea

Data premierei: 20 oct. 2023

Durata spectacolului: 110 min. fără pauză

*Spectacol recomandat persoanelor peste 12 ani

*Atenție! Spectacolul conţine efecte luminoase și sonore, puternice, care pot afecta copiii sau persoanele care suferă de epilepsie sau au alte sensibilități!

** Natasza Sołtanowicz este câștigătoarea Festivalului Theater Networking Talents 2019

***Proiect implementat împreună cu Goethe Institute și cofinanțat de Uniunea Europeană. Opiniile exprimate în proiect nu reprezintă fi în niciun caz opinia oficială a Uniunii Europene

Sinopsis

„Lumea modernă se schimbă într-un ritm alarmant. În ultimii ani suntem expuși la incert, neașteptat, necunoscut. În lumea anomaliilor, am fost forțați să părăsim zona noastră de confort și să ne adaptăm indiferent de situație.

Anomalia este un spectacol despre nouă persoane diferite în momente de criză și reacțiile lor la anomalii imprevizibile care le vor răscoli viața de zi cu zi. În acest spectacol atrăgător, muzical și poetic, fragmentele electronice sunt combinate cu melodii polifonice. Actorii dansează coregrafii dinamice în ritmul textului poetic inspirat de teatrul absurdului.

Aceasta este povestea universală a abilităților excepționale ale oamenilor de a se adapta în orice circumstanțe.” (Natasza Sołtanowicz)

 

Echipa de creație

Spectacolul Anomalia este creat la Naționalul craiovean de colectivul artistic polonez numit [in between] și înființat în 2017. Fondatorii sunt Natasza Sołtanowicz, Joanna Kowalska, Marianna Syska și Grzegorz Bieńko. Ei creează un teatru care provoacă convențiile bine stabilite, cu accent principal pe imagine și muzică. Limbajul metaforic și imaginarul poetic sunt mărcile lor remarcabile.

În textele lor poetice pentru scenă, grupul gravitează către subiecte precum identitatea umană în lumea incertă contemporană, percepția timpului și relația oamenilor cu mediul înconjurător. Sunt puternic inspirați de povești populare și diferite mituri.

[in between] produce spectacole atât în teatrele instituționale, cât și în afara scenei, dedicate copiiilor, adolescenților și adulților. Cea mai cunoscută reprezentație a lor, Weirdos, a fost prezentată în cadrul Festivalului OFF d’Avignon din Franța, a câștigat Marele Premiu la festivalul PRO-CONTRA de la Szczecin (Polonia) și Festivalul Internațional de Rețea Teatrală de la Craiova (România).

În viitor, ei plănuiesc să organizeze și spectacole de operă și concerte.

 

https://www.facebook.com/inbetweengroup

https://www.instagram.com/in_between_group

 

Cronici:

 

  • „Debutând cu o scenă în care mai mulţi angajaţi ai unei companii se întrunesc la o şedinţă pentru a găsi soluţii la situaţia creată, despre care nimeni nu ştie nimic, Anomalia ne confruntă cu un univers ionescian transpus în notă corporatistă. Ramona Drăgulescu parcurge cu extraordinară meticulozitate o partitură care îi scoate în evidenţă remarcabila capacitate de a transpune textul în subtilităţi, fie ele gestice, mimice şi oratorice. Am savurat momentul său cu fiecare cuvânt rostit.

(…) Frica, necunoscutul, inevitabilul, absurdul, neînţelesul. Toate sunt adunate în personajul ezoteric întruchipat de Monica Ardeleanu, care iese din coletul poştal ca dintr-o cutie a Pandorei, dezlănţuind haosul într-un strigăt hipnotic. (…)

Anomalia a fost o revelaţie. Un spectacol în care am văzut actorii Teatrului „Marin Sorescu” dăruiţi total unui experiment scenic curajos, controversat, abisal, dovedind că pot face orice, de la cântat, la coregrafie sau domesticit texte care nu se lasă uşor.”

Călătorie în abis. Anomalia, de Anda Simion, Cochilia Andei, 30 oct. 2023 https://cochiliaandei.wordpress.com/2023/10/30/calatorie-in-abis-anomalia/

• „… Anomalia, desfășurată pe un spațiu scenic în care se valorifică şi zidul de sus, tavanul, şi comicul, şi grotescul, e un spectacol construit atent, cu finețe – doar ea poate calibra forța – şi, dacă mi-e permis încă un cuvânt riscant, cu inimă. Asta am simțit în jocul actorilor (un Cătălin Miculeasa cu un fel de a privi pe care nu îl descoperisem până acum, o Petronela Zurba şi eterică şi precisă, o Ramona Drăgulescu încântătoare, un Nicolae Vicol surprinzător, comparativ cu rolurile în care l-am văzut până acum, un Cătălin Vieru admirabil şi el, la fel precum şi Iulia Colan, Ștefan Cepoi, Monica Ardeleanu și Costinela Ungureanu), în personajul colectiv pe care îl formează şi care-i prezent acolo constant…”
Mădălina Nica, Et in Anomalia ego, SpectActor nr.3/2023

• „Asta a reușit regizoarea poloneză Natasza Sołtanowicz, lidera unei echipe care a montat un spectacol frapant. Este un corolar de efecte tehnice, în principal, plus performanță actoricească și puțin text. Puse la un loc, dau un spectacol intens, cu atenție la detaliu, luminos, o cronică a lumii contemporane și a pericolelor care ne pasc. Filmul SF este luat ca verosimil, ironia nu lipsește, mai ales că sunt niște locuri comune: corporația, cadoul care trezește Răul, schema cu scăparea în munți, zombi & company, inevitabila vizită la psiholog, lupta cu tine însuți, abolirea timpului, reorganizarea lumii într-un cosmopolitism interplanetar și terapia prin artă.”
Ana Paraschivescu, Anomalia, SpectActor nr. 3/2023

• „Unul din principalele elemente ce au stat la baza spectacolului este timpul și relația noastră cu timpul. Nu doream să lansăm o teorie de-a gata, ci mai degrabă să încurajăm reflecție asupra a ceea ce înseamnă timpul pentru noi și felul în care ne influențează viața de zi cu zi. Ne interesează omul modern, care este un captiv al mișcării în sensul acelor de ceasornic. Omul a fost dintotdeauna sclavul timpului, dar probabil nu a fost niciodată nevoit să se piardă pe sine pentru a-i urma ritmul. Dar timpul este stabil, are o constantă. (…) De aceea această viziune a absenței ticăitului unui ceas, deși utopică, este superbă. Obiectivul meu nu era acela de a crea o nouă dimensiune temporală, ci de a crea spațiu într-o dimensiune existentă, binecunoscută, asupra căreia am putea avea control absolut .”
Natasza Sołtanowicz, interviu realizat de Nicolae Coande, SpectActor nr. 3/2023

Teaser

Trailer

Calendar

Momentan acest spectacol nu se joacă.