Regia artistică: Alexandru Boureanu
Asistență regie: Nicolae Vicol & Cătălina Vînătoru
Text: Gordon Dryland
Traducere: Raluca COANDĂ
Adaptare scenică text și mișcare scenică: Raluca Păun
Scenografie: Vanessa Beca
Regia tehnică: Sorin Gruia/ Cristi Petec
Maestru de lumini: Dodu Ispas
Sufleor: Anca Maria Ilinca
Durată spectacol: 115 min
Data premierei: 18 decembrie 2020
În timp ce de mai bine de patruzeci de ani Amélia și fiul ei mai mare Arthur au trăit în propriul lor univers, intruziunea gemenilor destabilizează echilibrul familiei. Această dublă vizită neobișnuită – gemenii venind, de regulă, separat – reușește să stârnească suspiciunile mamei, care bănuiește că trebuie să existe un interes la mijloc. Își exprimă această îngrijorare fără ca fiul cel mare să îi dea prea mare atenție.
Selecție fragm. cronici Gândește-te la Africa
Mirela Cioabă iese la rampă, cu o demnitate bine exprimată (inclusiv unbearable lightness of being), pentru cutremurătoarele confesiuni, gradate ca-n mitologie, față de receptorii greu de dislocat. Păsările invocate în piesă, al căror sunet ar fi fost de auzit, sporadic, amintind pescărușul cehovian, vestesc drama originară. Thanatos și Eros, în noaptea de după catafalc, cu mamă și fiu. Gordon Dryland propune un inedit caz într-o vastă istorie a incestului, de la Levitic până la contemporanul său, Louis Malle, cu filmul ‘Le Souffle au coeur’, pecetluit ca o taină a unui moment nerepetat și închis într-o memorie.
Alexandru Boureanu își continuă programul dedicat publicului, acum cu o dramă profundă, originală și remanentă.
(Marius Dobrin, Mama Africa / SpectActor, nr.1/2021, p.23)
Personalitățile artistice se echilibrează și se unesc într-o viguroasă, dar armonioasă pledoarie pentru empatie, pentru milă. Cei patru membri ai familiei, peste care dă buzna lumea, ridicolă și epatantă, în interpretarea lipsită de echivoc a Ralucăi Păun, își caută răspunsuri la o inexplicabilă, continuă și irepresibilă flămânzire. Gemenii împărtășesc drama unei continue ieșiri din sine, din matrice: o respingere a celui care i-a crescut, o expulzare în internate, (re)constituire a unor familii proprii pe care le părăsesc în diverse moduri. Costinela Ungureanu își acceptă masca unei feminități epatante, vulgare, lăsând totuși când și când, discret, controlat, intuiția unor energii care nu au de-a face cu flămânzirea, ci cu moartea. Claudiu Mihail aduce în personaj ceva din umanitatea imanentă a lui Abel, din pacifismul domestic masculin și construiește un Robert Selby, care ar putea întoarce spatele lumii (moderne, sociale, dominatoare, devastatoare, necruțătoare) pentru reconectarea la esențele începuturilor. Versatilitatea lui Nicolae Poghirc este încă o dată pusă în valoare – este deopotrivă purtătorul anatemei, al dăruirii de sine necondiționate, până la dispariție, sursa unei iubiri pentru care mama sa vrea să întoarcă lumea la începuturile ei.”
Xenia Negrea, De la milă la dezgust nu-i decât o replică/ Opt motive – nr. 57 / 29 martie, 2021 https://optmotive.ro/2021/57/art7/index.html
Luni-Vineri: 11:00- 19:00
Sâmbătă: 12:00- 19:00
Duminică: închis