Caută
Close this search box.

ZĂPEZILE DE ALTĂDATĂ – Premieră la final de stagiune

ZĂPEZILE DE ALTĂDATĂ

 

Premiera finalului de stagiune la Nationalul craiovean

Finalul de stagiune aduce pe scena Teatrului Național “Marin Sorescu” un nou spectacol în regia lui Mircea Cornișteanu și scenografia semnată de Puiu Antemir.

Bazat pe piesa de teatru scrisă de Dumitru Solomon, ZĂPEZILE DE ALTĂDATĂ reunește o distribuție de excepție: Cerasela Iosifescu, Adrian Andone, Costinela Ungureanu, Cătălin Mihai-Miculeasa, Raluca Păun, Nicolae Vicol , Cosmin Rădescu.

 

Spectacolul va avea loc sâmbătă 24 Iunie și duminică 25 Iunie, de la ora 19:00, la Sala Amza Pellea.

 

Spectacolul „Zăpezile de altădată este un succes de casă garantat: experiența regizorului și scriitura suplă, inteligentă a lui Dumitru Solomon conduc la o rețetă infailibilă.

El (Adrian Andone), avansează impetuos și romanțios în teritoriile iubirii carnale încercând să o amețească pe Ea (Cerasela Iosifescu), într-o patetică dezlănțuire a amorului curtenitor, cu inflexiuni băștinașe. El vrea sărutul pasional, Ea presimte fiorul inimii zburdalnice: „oare de ce iubirea doare?” Prea tânăr ca să mai aibă nevoie de alte calități, El înșiră platitudini, truisme, fantezii cosmice („te iubesc nesfârșit, cât Universul, cât Timpul”) în vremea ce Ea, mefientă încă, vrea doar să fie iubită „îngrozitor de mult”. Rică și Zița nu sunt prea departe, doar în secolul XIX…

Până și Dolphis, statuia din piață sub care ei se cunosc, este revoltată de atâta logoree amoroasă și ușurătate a ființei – prinde viaţă pentru a coborî de pe soclu să le tragă un perdaf amorezilor amețiți de iubire și grandilocvență; viața nu e poezie, chiar dacă poate fi vis. Din acest vis se vor trezi în timp, când rutina își instalează dispozitivul ucigător. Iubirea se transformă în căsnicie.

Patul conjugal devenit teren de luptă va dezvălui publicului ceea ce știm (aproape) cu toții: Dragostea nu durează decât 3 ani (după formula lui Beigbeder, pe care Solomon o știa primul), uneori nici atâta.

De-a lungul unei cariere prodigioase, regizorul Mircea Cornișteanu a realizat peste 160 de spectacole pe scenele a mai mult de 25 de teatre profesioniste din țară (Nottara, Bulandra, Național, Comedie, Ion Creangă din București, Teatrele Naționale din Craiova, Cluj, Târgu Mureș, Iași, sau cele municipale din Brașov, Galați, Piatra Neamț, Oradea, Ploiești etc.) și străinătate (Polonia, Armenia, Cipru).

În 1990 a primit ex-aequo primul Premiu UNITER pentru spectacolul Unchiul Vania, produs la Teatrul Național din Craiova, în 2011 spectacolul Unde-i revolverul?, realizat la TVR, a primit Premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol de teatru TV iar în 2010 a primit Premiul UNITER pentru întreaga activitate. În 2004 a fost decorat cu Ordinul Naţional „Serviciul Credincios” în grad de cavaler și este societar de onoare al Teatrului Național „Marin Sorescu” din Craiova, al cărui director general a fost în perioada 2000 – 2015.

Realizator al primei Integrale Caragiale la Teatrul Național Craiova, Mircea Cornișteanu este primul regizor român care a realizat un spectacol după corespondența lui I. L. Caragiale – Al matale, Caragiale –  jucat în mai multe teatre din țară și difuzat la TVR.

Pentru spectacolele realizate pe parcursul carierei a obținut peste 20 de premii pentru regie sau cel mai bun spectacol la diferite festivaluri naționale și internaționale. În spectacolele sale au strălucit mulți dintre marii actori ai teatrului românesc, între care George Constantin, Radu Beligan, Octavian Cotescu, Mircea Albulescu, Ion Lucian, Ileana Stana-Ionescu, Ilie Gheorghe, Victor Rebengiuc, Dorel Vișan, Mariana Mihuț, Horațiu Mălăele, mulți dintre dumnealor obținând numeroase premii pentru rolurile jucate în spectacolele montate de Mircea Cornișteanu.

Dumitru Solomon s-a născut la Galați la 14 decembrie 1932 și a încetat din viață la București la 10 februarie 2003. Absolvent al Facultății de Filologie din București (1955).

Debutează în presă cu articole de critică literară, iar editorial în 1958 cu eseul „Problematica intelectualului în opera lui Camil Petrescu”. Activitatea sa eseistică a fost concretizată în volumele „Teatrul ca metaforă” (1976) și „Dialog interior” (1987).

A fost redactor al revistelor „Luceafărul” „și „Gazeta Literară”, iar după 1990 director al revistelor „Teatrul Azi” și „Scena”. Activitatea sa a fost răsplătită de lumea culturală cu numeroase premii: Premiul Academiei, de trei ori premiul Uniunii Scriitorilor, de trei ori premiul Asociației Scriitorilor din București, de două ori Premiul Umoriștilor Români și Premiul UNITER pentru piesa „Repetabila scenă a balconului”.

Câteva dintre piesele sale s-au bucurat de succes pe scenele teatrului românesc și european: „Fata morgana”, „Scene din viața unui bădăran”, „Arma secretă a lui Arhimede”, „Apa”, „Superba, nevăzuta cămilă”, „Pinacle”, „Orient-Express”, „Noțiunea de fericire”, „Zăpezile de altădată”, „Socrate, Platon, Diogene Câinele”, „Repetabila scenă a balconului”, „Cele două privighetori”.

ZĂPEZILE DE ALTĂDATĂ

de Dumitru Solomon

Regie artistică și versiune scenică: Mircea Cornișteanu

Scenografie: Puiu Antemir

Producător: Marius Pîrlea

Regia tehnică: Sorin Gruia

Lumini:Marian Tudorache, Alina Mitrache

Sunet : Dan Feneșan

Video: Florin Chirea/Orlando Edward

Sufleor: Anca Maria Ilinca

Durata spectacol: 1h 20 min

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Contact Agenția teatrală:
Strada Alexandru Ioan Cuza, nr. 11, în clădirea teatrului
Telefon: 0251.413.677
Program: Luni – Vineri: 11:00 – 19:00;  Sâmbătă – Duminică: 12:00 – 19:00

TEATRUL NAȚIONAL „MARIN SORESCU” CRAIOVA

https://tncms.ro

https://www.facebook.com/tncms.oficial

https://www.instagram.com/teatrul_national_craiova

Bilete: https://ebilet.tncms.ro/ebilet/Spectacol/Edit/985

Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova este unul dintre cele mai importante teatre din țară, cu o tradiție de peste 170 de ani și cu o activitate internațională de prestigiu a cărei lungă și bogată istorie a culminat cu spectacolele legendare ale lui Silviu Purcărete, prezentate în cadrul celor mai importante festivaluri de teatru din întreaga lume dar și cu imensul succes internațional al Festivalului Shakespeare, care aduce în România spectacole de pe cinci continente, la fiecare doi ani.

Acum, cu o viziune contemporană, teatrul abordează perspectivele prezente și viitoare, adresându-se unui spectru din ce în ce mai larg de public, în conformitate cu provocările actuale.

Alte articole