Caută
Close this search box.

1,2,3…Bébé

Sala Amza Pellea

de André Roussin

Traducerea: Raluca Păun

Regia: Alexandru Boureanu & Raluca Păun

Decor: Andreea Simona Negrilă

Costume: Natalia Vasiliev

Regia Tehnică: Cristi Petec

Sufleor: Adrian Țîrcă

Data premierei: 28 septembrie 2019

Durata: 120 min cu pauză

Genul spectacolului: Comedie

Sinopsis:

Andre Roussin, născut la 22 ianuarie 1911 la Marsilia, fiu de industriaş, a debutat sub ocupaţie cu prietenul lui, Louis Ducreux (şi compania teatrală Le Rideau gris), înainte de a obţine succesul şi celebritatea cu Une grande fille toute simple (1944), Nina, Le Petit Hutte (1974), Les Oeufs d’Autruche (1948), Bobosse (1950), Lorsque l’Enfant paraît (1951), La Mamma (1957), Les Glorieuses (1960), La Coquine (1961), La Voyante (1963), La Locomotive (1966). A publicat şi amintiri (Patiences et impatiences, 1953); Un contentement raisonnable, 1965) în editura Plon şi Comedies de la Scene et de la ville la editura Calmann-Levy.

Pierre de Boisdeffre, O istorie vie a literaturii franceze de azi, Ed. Univers, 1972

Ziua în care Charles Jaquet, ministrul Educației, Familiei și Culturii, dușman înfocat al viciului și păcatului, repurtează un succes politic fulminant închizând bordelurile și interzicând avorturile, este și ziua în care ajuns acasă primește lovitură după lovitură, întâi de la fiu, apoi de la soție. Aceștia au să-i comunice niște vești cel puțin șocante! Cariera sa, viitorul fiului și nunta fiicei sale sunt în pericol! Singura sa speranță rămâne ca experimentul bio cu iepuroaică să fie negativ! O comedie spumoasă scrisă de André Roussin în anul 1951, dar extrem de actuală și azi. Un spectacol plin de neprevăzut și de întorsături de situație.

 

„Cosmin Rădescu face un rol fermecător, creând un personaj frivol, inteligent, mai degrabă plictisit în relația conjugală, un moralist în spațiul public, dar și acasă, când tot agită în fața copiilor un deget arătător extins, dar în același timp un spirit atent, diplomatic, empatic, gata să-și susțină băiatul și material, dar și cu sfaturi: „Ca bărbat trebuie să nu lași urme. Păi, ce, ești melc?”. […]
Când ai un text bun, pare simplu. Meritul regizorilor Alexandru Boureanu și Raluca Păun tocmai acesta este: că pare simplu, că totul curge firesc, că se creează o anume atmosferă, prin decoruri și costume, prin lumini și ilustrație muzicală – de la piese franțuzești, la „Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polkadot Bikini”, că ei, regizorii, nu se văd, au acea discreție rară, agreabilă, dacă nu chiar minunată, de a nu se scoate pe ei în evidență, ci spectacolul, actorii.”
Cornel Mihai Ungureanu, SpectActor nr. 3/2019

Trailer

Calendar

11
dec.
Ora 19:00
1,2,3…Bébé
Sala Amza Pellea