Fête

după Molière

Regia: Andreea Ciocîrlan

Scenografia: Lia Dogaru

Regia Tehnică: Cristi Petec

Sufleor: Ramona Popa

Data premierei: 17 Februarie 2018

Durata: 100 min

Distribuția: Angel Rababoc, Raluca Păun, Eugen Titu, Iulia Colan, Claudiu Mihail , Constantin Cicort, Vlad Udrescu, Geni Macsim, Romaniţa Ionescu, Cătălin-Mihai Miculeasa, Cătălin Vieru, Robert Vladu

Din distribuție mai face parte și Robert Vladu

Genul spectacolului: Comedie

Sinopsis:

Trăim într-o lume carnavalescă, scăldată în lumină și… umbre care trec drept realități. Dacă nu suntem siguri de asta, mai inventăm un festival. Spectacolul „Fête” redă prin intermediul unui colaj de comedii molièrești, nu numai vertijul bucuriei imediate și superficiale, ci și niște caractere viciate de impostură și fascinante prin stringenta lor actualitate. Înșelători înșelați, amorezați mincinoși, sinceri obtuzi și alte personaje aduse la lumină de geniul molièresc care a făcut cea mai amplă deratizare a unei societăți pline de strălucire dar și tarate cum a fost cea a secolului său unic. Regii înșiși au fost personajele sale!

Cronici:

„Jocul celor două actriţe, Raluca Păun şi, mai ales, Iulia Colan, duce totul spre ilustrarea altui aspect, neaşteptat, din societatea noastră. Vedem astfel, pe scenă, ceea ce se poate vedea peste tot prin oraş, acele personaje cu un interior sărac dar cu o exteriorizare stridentă. Caricaturală, pe fond, ilustrarea aceasta te pune pe gânduri. Atitudinea lor şi nivelul lor de referinţă sunt mediatizate şi împânzesc spaţiul relaţiilor sociale. Influenţează mentalităţile. Pervertirea sentimentelor şi valorilor morale, butaforia comportamentală, toate astea vin îmbrăcate într-o suită încărcată de elemente scenografice frumoase în esenţa lor, dar groteşti prin aglomerare şi răsturnare. (…) Povestea este împănată şi cu un episod comic privind unul dintre subiectele frecventate în cheie critică, acela al shopping-ului. Constantin Cicort, într-un joc de Harpagon, gestionează comic aspectul pecuniar al relaţiei cu cele două fete, scena tăierii cardului de cumpărături fiind răsplătită cu aplauze. (…) La confluenţa banilor şi a funcţiilor, interlopi şi decidenţi îşi subordonează figuranţi după propriul lor gust. Acesta e sensul profund al spectacolului care capătă, păstrând proporţiile, accent tragic.

Marius Dobrin – Accentul circumflex, Revista SpectActor, nr. 1 (35) / 2018

Trailer