Caută
Close this search box.

Iulius Caesar

De: William Shakespeare, regia Peter Schneider

Durata: 110 min

Muzica: Cari Tibor

Traducerea: Lucia Verona și Horia Gîrbea

Decor: Adrian Damian

Costume: Cristina Milea

Coregrafie: Simona Deaconescu

Regia: Peter Schneider

Adaptare: Patrick Pacheco

Bazat pe traducerea de: Lucia Verona şi Horia Gîrbea

Coregrafia: Simona Deaconescu

Video design: Irma de Vries

Muzică: Cari Tibor

Decor: Adrian Damian

Costume: Cristina Milea

Lighting design: Daniel Klinger

Sound design: Tom Brânduş

Dramaturgie: Iolanda Mănescu

Regizor asociat: Dragoş Alexandru Musoiu

Consultant artistic: Laurenţiu Tudor

Producător creativ: Elisabetta di Mambro

„Ah, câte veacuri se va juca măreaţă scenă iar şi iar, în state care încă nu există şi-n limbi total necunoscute încă? De câte ori va fi aşa, de tot atâtea ori micului nostru grup i se va spune „Bărbaţii eliberatori ai ţării”. (Cassius)

 

Când Shakespeare a scris aceste cuvinte în 1599, ar fi putut foarte uşor să îşi imagineze era noastră curentă marcată de anxietate politică. Iulius Caesar este o piesă despre condittia umană şi despre cum istoria se repetă, despre răsturnări de regimuri politice, despre pericolele şi virtuţile ale unui conducător carismatic, importantă publică a cetăţenilor responsabili care cere că fiecare generaţie să vadă aceste teme prin prisma momentului lor politic şi cultural.

 

Această producţie spune o poveste captivantă şi emoţionantă despre un joc politic feroce, care aruncă în dezechilibru ceea ce era considerat a fi o lume ordonată şi pune un accent unic pe daunele colaterale provocate prin asasinare şi revoluţie. De-a lungul secolelor au fost nenumărate producţii „Iulius Caesar” şi nenumărate moduri teatrale diferite de a prezenţa adevărul interior al piesei. Conceptul lui Peter Schneider a pus într-o lumina mai mare importantă a două personaje ce nu sunt proeminente în piesă originală: un tânăr şi impresionabil Lucius care este condus spre consecinţe fatale de către greşelile bărbaţilor şi prezicătorul, care este legătură între lumea reală, acorata de mass-media şi lumea fantastică, ce reprezintă arca atemporală a istoriei umanităţii.

 

Peter Schneider a lucrat cu un grup de artişti români tineri care au creat un limbaj vizual contemporan şi provocator, care se mişcă fluid între realitate şi supranatural. Distribuţia de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” da voce imaginilor neaşteptate, surprinzătoare şi şocante în care decorul, costumele, proiecţiile video, mişcarea, muzică şi coregrafia spun o poveste atemporală într-un mediu profund emoţionant.

Săptămâna Purcărete